Har en drygt 15 år gammal inbyggnadsmicro från elctrolux, härom veckan följde knappen man startar med in i hålet. Dess syfte är att starta och sätta 30 sekunder, trycker man två gånger blir det 1 minut och så vidare. Någon som tror det går att laga utan att det kostar skjortan?
 
Visst går det. Behöver dock lite mer info om exakt modell för att hitta rätt reservdel.
@electroluxaren kan säkert fylla på med kunskaper också.
 
A
tveksamt om det finns några grejer kvar till dessa men PNC underlättar
 
EMS26405X
 
T tombe691 skrev:
EMS26405X
tänkte mer om det bara behövdes en tryckknapp och lite bondsmide :)
 
Får du ut knappen så går det väl att avgöra om plastdetaljen går att fixa till eller ersättas med något.
 
electroluxaren skrev:
är det denna?
[länk]
Ja precis, en av de tunna plaststiften som ska ge knappen sin fjädring hade gett upp. Det finns en touchknapp på kretskortet men att byta hela panelen blir ju snyggare! Tusen tack. Insåg också att det finns touchknappar på de tomma platserna, frågan är vad dessa är till för!
 
T tombe691 skrev:
Ja precis, en av de tunna plaststiften som ska ge knappen sin fjädring hade gett upp. Det finns en touchknapp på kretskortet men att byta hela panelen blir ju snyggare! Tusen tack. Insåg också att det finns touchknappar på de tomma platserna, frågan är vad dessa är till för!
Jag kollade bara på den enskilda knappen när jag hade den isär, såg dock inget uppenbart sätt att få bort hela knappsatsen, antar att det dock inte borde vara så avancerat. Du råkar inte ha kunskap om detta också?
 
A
T tombe691 skrev:
Jag kollade bara på den enskilda knappen när jag hade den isär, såg dock inget uppenbart sätt att få bort hela knappsatsen, antar att det dock inte borde vara så avancerat. Du råkar inte ha kunskap om detta också?
Det brukar lösa sig när man tittar närmre
 
  • Gilla
tombe691
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det brukar lösa sig när man tittar närmre
Det gjorde det, nya knappar på plats och micron fungerar som den ska igen! Stort tack!
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.