Janus82 Janus82 skrev:
Testa bygghemma. Dyrare rör men fri frakt
Synd att de inte har kortare än 3 meter, behöver ju högst 1 m... Men det får väl bli den.

Med tanke på hur svårt det är att hitta detta så borde någon bli rik på att sälja fler rör av denna modell. :p
 
F
F falkn skrev:
Du ska ha inklädnadsrör. Se länk nedan.

[länk]
[länk]

Det verkade ju intressant! Våra markrör är väldigt dassiga. Videon på Lindabs hemsida fungerar inte. Men man trär bara röret över markröret som sticker upp alltså? :thinking:

Man bör väl inte kapa det heller, förstör galven? Med 500mm får jag nog gräva en del. På vissa ställen hade jag nog inte behövt mer än 200mm.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vad tror forumet om sån där plastprimer på sprayburk - håller den vad den lovar på PVC-rör?
Jag målade våra med primer och färg för 10 år sedan och det ser fortfarande bra ut. Minns inte märket på rak arm men tror jag har kvar burkarna i förrådet.
 
  • Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Det verkade ju intressant! Våra markrör är väldigt dassiga. Videon på Lindabs hemsida fungerar inte. Men man trär bara röret över markröret som sticker upp alltså? :thinking:

Man bör väl inte kapa det heller, förstör galven? Med 500mm får jag nog gräva en del. På vissa ställen hade jag nog inte behövt mer än 200mm.
Du sågar det i lämplig längd precis som vilket stuprör som helst.
 
F
F falkn skrev:
Du sågar det i lämplig längd precis som vilket stuprör som helst.
Rostar det inte då när det står i marken?
 
F Fideliox skrev:
Rostar det inte då när det står i marken?
nej, det tar jag för osannolikt. I så fall hade ju alla stuprör rostat. Det ska ju inte heller grävas ner utan stå på din markbeläggning.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
F falkn skrev:
nej, det tar jag för osannolikt. I så fall hade ju alla stuprör rostat. Det ska ju inte heller grävas ner utan stå på din markbeläggning.
Blir nog att köpa på HB. Alternativet att måla kostar ju det med och detta blir nog både enklare och snyggare. Har dock ett rör inbyggt i trädäcket som blir knepigt så den får jag nog måla. Får testa med plastprimer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.