Jag har 2st impulsspridare som, ibland, inte går tillbaka. De fastar ibland i ändläget precis innan den slår om igen, och ibland fastnar den mitt i så att säga.

Det bör inte vara fel på trycket i slangen då jag kan använda 2st av dessa samtidigt utan konstigheter (bortsett från ovannämnda problem)

Någon som har tips på vad som kan strula, eller är det dags för nya, isåfall vilken?

https://www.24.se/hem-tradgard/trad...h0K0n7SMc0OotkT_6o_PcbNoGHlI8l7BoCqZQQAvD_BwE
 
S Spopas skrev:
Jag har 2st impulsspridare som, ibland, inte går tillbaka. De fastar ibland i ändläget precis innan den slår om igen, och ibland fastnar den mitt i så att säga.

Det bör inte vara fel på trycket i slangen då jag kan använda 2st av dessa samtidigt utan konstigheter (bortsett från ovannämnda problem)

Någon som har tips på vad som kan strula, eller är det dags för nya, isåfall vilken?

[länk]
Funkar det bättre om du bara kör en? Min tjurar iaf när trycket är för lågt.
 
Trycket (och flödet) är problemet.
Du kan avhjälpa det om det är precis på gränsen genom att smörja alla rörliga delar. Det hjälpte på en liknande spridare av sämre kvalitet som jag har.

Annars är det kortare slang, grövre slang, grövre kopplingar osv som kanske kan öka trycket ytterligare och ge lite mer vatten vid spridaren. Förutom större åtgärder i den fasta vatteninstallationen.
 
Redigerat:
Då har jag en anledning att byta till grövre slang

Har tänkt göra det för att få upp flödet, men trodde inte trycket påverkade så mycket.

Hoppas det gör skillnad!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.