Jag tror det var den jag köpte i våras, jag är 95% säker på detta. Det är i så fall en droppslang som går att gräva ned. Ovan mark så kan enstaka mycket smala strålar uppkomma.
 
  • Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
Du behöver inte göra egna hål i den.
Upplever den dock känslig för vilket tryck man har. Lågt tryck så kommer det knappt något vatten och för högt tryck så kommer det vattenstrålar lite överallt.
 
  • Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
Upplever samma som Tekidon och för mig har slangen lite av en ketchupeffekt så med lågt tryck väldigt dåligt flöde och tunna vattenstrålar vid högt tryck. Märkte i somras med ett större vattenbehov att slangen mer lämpar sig för ett lägre tryck under längre tid med en bevattningstimer än att öka trycket, ökar man trycket kan vattnet både hamna där det inte borde (på typ fasad) samt spola bort jord. Andra droppslangar upplever jag svettas mer jämnt
 
  • Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
Man ska inte göra hål i den.. den läcker av sig själv. Dock väldigt ojämnt som andra skrivit. Vi köpte 60 meter till en häckplantering. Den hamnade på tippen härom dagen eftersom vi tyckte den var oanvändbar. Några plantor fick inget vatten alls och andra blev dränkta. Värdelös för vårat ändamål.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag tror det var den jag köpte i våras, jag är 95% säker på detta. Det är i så fall en droppslang som går att gräva ned. Ovan mark så kan enstaka mycket smala strålar uppkomma.
Köp inte Biltemas droppslang. Efter 1 år är det noll flöde i 30 procent i början av slangen.Rekommenderas att aldrig köpa något på biltema som rör på sig.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.