Hejsan alla.

Jag och min sambo har precis kommit på att vi vill bygga eget, Vi är intresserade av 1.5 plansvillor med 4-6 rum+ kök, och helst inte allt för dyrt. Finns det någon som har något bra förslag? Finns det något speciellt som man ska tänka på när man letar hus?


/ JW
 
Jag har nu kollat hus i ungefär två månader. Och det har slagit mig att priserna är ganksa lika ändå! Man får det man betalar för! Vill man satsa på yta får man stryka på foten på standarden, och tvärtom. Om man har en begränsad ekonomi i alla fall. Jag är rätt sugen på ett hjältevadshus, de har lite lägra utgångsstandard, men istället kan jag köpa ett lite större hus för samma peng. Tror också att det är viktigt att det känns bra med den säljare osm man väljer. Annars verkar de flesta husleverantörer vara ganska lite, men KAN få allt man vill ha, om man bara betalar för det...

Lycka till!
 
Vi var i måndags på hus knuten och kollade på lite olika hus vi tittade på Eksjöhus Lönneberga som dom har där. Vi var också inne i Hjältevadshus hus som är ett Asken planlösning två i katalogen. Sedan var vi också inne i Mjöbäcks Villans Nergården.
Priset på dessa hus var ganska så likvärdiga. När man sedan pratade med säljarna och kollade vad som igår i husen så ser man att storlekarna på husen är ganska så snarlika. Man får verkligen kolla vad standarden är i huset och vad som ingår i dom innan man beslutar sig men just nu så tycker vi nog att Mjöbäcks Villan verkade vara det mest prisvärda alternativet när vi gem för vad som igår i priserna. Nu får man bara vänta och se vad som händer. Lycka till
 
LB hus: Ugglan serien! 1 plans eller 1,5... 122-161m2.
Är LBhus lågpris alternativ! Utan att för den sakens skull vara en fyrkantig/kvadratisk låda! ekparkett och klinkrade badrum är standard. Tillval såsom ryggåstak i vrum. Är på gjuten platta med ETT kontrakt.

Vi kommer förmodligen om allt vill sig väl bygga med dem! Vårat andra alternativ är Smålandsvillan som har krupgrund och tyvärr är ganska fyrkantig i formen, dock skiljer det inte sig mer än ca 100´000 på likvärdig storlek jämfört med LBhus där man får platta med ingjuten värme, fönster ner till golv, ett coolare kök etc...

Men som nybörjare är smalandsvillan.se en bra start, man kan bygga ett hus och lägga till tillval och få en ganska exakt kalkyl, ett bra sätt ett få grepp om tillkommande kostnader och sånt! Dessutom är priserna utsatta och man vet vad det kostar, slipper ringa dit och så!

Annars finns väl hjaltevadshus.se (ok prisläge) eller Älvsbyhus (billigast tillsammans med Smålandsvillan, men jag föredrar Smålandsvillan!)

Beställ broshyr på lbhus.se!

Smålandsvillan och Hjältevadshus har ofta visningar!
anmäl dig till nyhetsbrev etc!

/SL
 
finns en bra grej med älvsbyhus .....priset
inte lågt kanske men älvsbyhus skriver iaf ut vad det kostar :) HALLÅ ELLER alla hustillverkare är det hemligt vad det kostar?????
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.