Hur gör ni när ni rengör era bubbelbad? Gnugga över med medel och trasa funkar ju men hur får ni rent resten, munstycke osv?
 
Det finns speciellt reng.medel för bubbelbadkar att köpa i välsorterade återförsäljare för badkar/pooler.

Modellen vi har så går även yttre delen av munstycket att skruva dän.
 
Ok, ska kolla i butik. Tack!
 
RoTe
Vi har problem med vårt kar. Det lossnar hela tiden flagor som är mörka till färgen och känns som tunnt gummiliknande kladd... Dessa sitter alltså inne i slangar osv.
Sist jag skulle bada sköljde jag ur det 6ggr samt gjorde rent med klor en gång. Men det är ändå samma visa varje gång!
 
Precis.... förstår att ni har problem, gör rent med rätt medel och cirkulera vattnet med pumpen i flera minuter.
Man följer bara instruktionen som står på flaskan till rengöring.
Upprepa gärna då ni verkar ha bra mycket föroreningar i erat kar.

Klor kan ju funka men då bör man nog vara försiktig med % klor, eller om man provar med chockklor.

Vi har förövrigt en 8*4 pool som vi renar med saltklorid, men jag skulle aldrig komma på tanken att köra detta i ett badkar.
 
RoTe
turbouffe skrev:
Precis.... förstår att ni har problem, gör rent med rätt medel och cirkulera vattnet med pumpen i flera minuter.
Man följer bara instruktionen som står på flaskan till rengöring.
Upprepa gärna då ni verkar ha bra mycket föroreningar i erat kar.

Klor kan ju funka men då bör man nog vara försiktig med % klor, eller om man provar med chockklor.

Vi har förövrigt en 8*4 pool som vi renar med saltklorid, men jag skulle aldrig komma på tanken att köra detta i ett badkar.
Det är klor eller nåt man ska köra i Westerbergs (deras eget medel alltså). Deras medel biter dock inte på kladdet utan är mer bakteriedödande. Luktar badhus i hela huset efteråt.
VARJE gång man ska bada måste man göra rent 6 ggr och det tar ca 6 timmar att göra eftersom vi har så lågt vattentryck att det tar en evighet att fylla på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.