Det blir bra i ett till två år. Sen är färgen mer lila än röd. Efter 5-6 år måste du måla om.
Vanlig Falu Rödfärg håller samma färg. Håller ca 20år på vägg i söder.
 
A AG A skrev:
Det blir bra i ett till två år. Sen är färgen mer lila än röd. Efter 5-6 år måste du måla om.
Vanlig Falu Rödfärg håller samma färg. Håller ca 20år på vägg i söder.
Tänkte måla på ytterpanel som är fabriksgrundat från byggmax.
 
Den är ju mycket billigare, men med tanke på att du måste måla 3-4 gånger så ofta så är det iallafall inte billigare i längden. Sen är ju frågan hur roligt man tycker det är att måla.
 
A AG A skrev:
Den är ju mycket billigare, men med tanke på att du måste måla 3-4 gånger så ofta så är det iallafall inte billigare i längden. Sen är ju frågan hur roligt man tycker det är att måla.
Vilken färg är bättre att måla med på fabriksgrundat?
 
jasi288 jasi288 skrev:
Vilken färg är bättre att måla med på fabriksgrundat?
Menar du panel med vit grundfärg, så ska du nog inte använda någon röd slamfärg.
Jag hoppas du menar rödfärgad panel.
 
A AG A skrev:
Menar du panel med vit grundfärg, så ska du nog inte använda någon röd slamfärg.
Jag hoppas du menar rödfärgad panel.
Nej ,herrgårdsgul.
 
jasi288 jasi288 skrev:
Nej ,herrgårdsgul.
Vitgrundad från byggmax.
 
jasi288 jasi288 skrev:
Nej ,herrgårdsgul.
Nu får du nog bestämma dig.
 
jasi288 jasi288 skrev:
Eller har någon testat biltema färg? [länk]
Jag har ytterpanel från byggmax fabriksgrundade vit och vill måla med herrgårdsgul färg.
 
jasi288 jasi288 skrev:
Jag har ytterpanel från byggmax fabriksgrundade vit och vill måla med herrgårdsgul färg.
Vilken typ av täckfärg vill du ha?
 
Om du ska måla med slamfärg så kan du inte köpa fabriksgrundad vit panel.
Ska du köra slamfärg så måste grunden vara slamfärg utspädd med vatten första lagret. Inget jättejobb att slamgrunda. Dessutom en trevlig färg att måla med. Utspädd som outspädd.
Rekomenderar starkt äkta faluröd.
 
jasi288 jasi288 skrev:
Jag har ytterpanel från byggmax fabriksgrundade vit och vill måla med herrgårdsgul färg.
Jaha. Inte slamfärg med andra ord, utan täckfärg?
Jotun demidek kanske?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.