Hej, undrar om fasaden ser rätt ut på vårt hus.
Vi köpte huset för ca ett halvår sedan. Huset var nybyggt och under byggnation har säljaren till huset varit byggherre & projekterare.
Tyvärr har det dykt up en hel del fel och britster invändigt som vi nu har begärt reklamation för.
För några veckor sedan upptäckte jag att det kommer in myror till köket. De kommer då från trädgården, tar sig in i springan mellan två L-element och sen upp bakom listen inne i huset. När jag kollade närmare under fasaden så såg jag att det ser ut som om det inte finns någon luftspalt. Samt att det ser 'fel' ut. Men jag kan inget och är inte rätt person att bedömma detta.
Medans jag tog en runda runt huset så upptäkte jag även att ett hörn på grunden som inte riktigt känns rätt. Det står nästan direkt på makadam och ser ut att vara skadat? Det var täkt av makadam innan så man såg inte.

Vad är er bedömmning, ser detta rätt ut?
 
  • Träskikt vid fönster, fönsterkarm, svart tätningslist, grått underlag, närbild, dagljus, äldre konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörrtröskel, trädetalj, grått golv. Ljus och skuggor syns på en veranda eller ingång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel, dörrstopp och golv detalj, troligen vid en entré eller inomhusöppning, med slitage och damm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpanel och isolering i ett tak eller vägg, synliga remsor, byggmaterial, inomhus, byggdefekt eller skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en struktur av trä vid en dörr eller fönster, fotograferad uppifrån med ovanifrån-perspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongvägg under träkonstruktion, med vita ränder och stenar på marken. Solig dag, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär ser även vår platta ut på några ställen. Antar att det bara är att fylla på med mer grus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.