1. De blir perfekt när jag campar eller vandrar.
2. 30 minuter.
 
Perfekt för familjens friluftsliv och flerdagars bikepackingäventyr utanför kraftnätet.

Svar på frågan: 30 minuter
 
Med denna vinst jag kan vara full laddad och med extra powerbank jag kan vara ute på långa äventyr utan att tappa kontakt med omvärlden och familjen.

30 minuter.
 
Jag bor i en båt i Afrika och tillbringar därför dagarna utomhus hemifrån i stor utsträckning. Min gamla powerbank gick sönder och jag skulle vilja ha en ny som laddar både min och mina vänners mobiler. Den fungerar även att ladda en mobil högtalare med vilket vi ofta annder på stranden.

En halvtimme tar det att ladda till 50%
 
  1. Svar: 30 minuter. Har en gammal iphone 12 vars batteri laddar ur flera gånger om dagen, på grund av dålig batterihälsa, så jättebesvärligt att alltid ha en laddare med sig, och måsta vara beroende till ett eluttag. Detta paket vore ju toppen att vinna då. Tycker de nya telefonerna är för dyra för att köpa ny, så jag hankar mig fram med laddkabeln i fickan på dagarna.

 
Helt underbart! Jag sitter med en iPhone som har en tendens att inte hålla en hel sommardag när skärmstyrkan behöver gå på Max i solen!
Å svaret på frågan är att det tar 30min att ladda en iPhone 14 från 0-50%, helt perfekt
Lycka till allihop
 
Ström behövs alltid, så denna pryl hade varit perfekt att ha!;-)

30 min
 
1) Motivera varför just du ska vinna… ja.. jag har nyligen äntligen lyckats byta upp mig till en IPhone 14 Pro, som jag delvis valde för att jag älskar att fotografera, men kommer aldrig att ha råd med en riktig systemkamera med tillbehör osv.
Och när jag ändå behövde en ny IPhone (egentligen redan förra sommaren, men då hade jag inte råd), så varför då inte köpa den modell som jag både har råd med & som har en hyfsat bra kamera, jämfört med ingen kamera alls…

Så ja, återigen blev det då en IPhone, för det finns helt enkelt ingen annan mobil för mig att köpa på den svenska marknaden.
Så trots att jag numera verkligen börjar tröttna på & blir allt surare över hur DÅLIG en splitterny & SÅ JÄVLA DYR MOBIL KAN VARA, bl a när det gäller batteritiden & då slösurfar jag ändå mest el spelar några enkla (mentalt avkopplande) spel…
Och visst, jag vet inte ett dugg om fotografering & hur en bra kamera ska vara… men när jag nu försöker förstå den rätt usla kameran i en IPhone 14, så är jag uppenbarligen så korkad (min hjärna dog tydligen redan innan min 46-årsdag för 2 v sedan ) att jag inte ens tycks klarar av DET…

Och än mindre så kan jag ALDRIG köpa en mobil med ett annat OS! För hittills har jag inte kunnat hitta en enda mobil som jag står ut med i 24 timmar & dessutom fattar hur den fungerar.
Jag vet bara hur en IPhone fungerar numera & uppenbarligen knappt det!

Och mina första mobiler i slutet av 90-talet var ju just Samsung & bl a Sony Ericson (som inte ens finns kvar längre) & DÅ hade jag aldrig några problem utan älskade alla mina mobiler.
Min första IPhone blev IPhone 4 & den tog tydligen död på min hjärna! Eller blir man senil redan runt 35-40 år numera?

Så jag borde även vinna pga att jag har en ny mobil som ändå har ett uruselt batteri, som jämt laddas ur totalt (& dör mitt uppe i spelet!), innan jag hinner hitta laddkabeln, för den ligger ju aldrig där jag såg den senast!

Så vem förtjänar bättre än mig att vinna den perfekta powerbanken?!
Och speciellt med tanke på att detta är egentligen är fullständigt meningslöst att skriva, för jag har ändå ALDRIG NÅGONSIN vunnit någon tävling i hela mitt liv, inte ens 30 kr på Trisslotter (som vi syskon brukade få som julklapp av våra föräldrar de sista åren vi ens hade julklappsutdelning, för jag vägrar att köpa några lotter & liknande själv = garanterat NOLL VINST! )

Jag fyllde ju år nyligen också & en enda present hade inte suttit fel (speciellt den där powerbanken som har allt jag letat efter, förutom rätt pris då…)
Fick inga presenter i år heller, men det som gjorde mig mest ledsen var att jag inte ens fick ett enda sms med ett enkelt ”Grattis!” från någon & det var likadant förra året… Och då fyllde jag åtminstone jämnt (45 år)…
Så snälla, fyll det där tomma hålet inom mig med några välbehövliga förnödenheter…

2) Besvara frågan: När man använder den snabbladdande USB-C PD-porten. Hur snabbt kan man ladda en iPhone 14 Pro från 0 procent till 50 procent?
Mitt svar: på endast 30 min! Perfekt för en virrhjärna som mig!

P.S. Sorry för mitt långa & onödiga inlägg i början, det kändes bara som jag var tvungen att försöka förklara varför jag är så dum som fortfarande köper en mobil som jag snart börjar hata…
 
L LLME skrev:
Och där ser jag att alla mina emojis inte ens kom med i texten & gör allt ännu mer svårläst & obegripligt från denna hönshjärna… ;-(
 
I sommar kommer båda mina barn hem och min laddare lär försvinna innan jag hunnit räkna till 5. Sen lär man bli skogstokig på den enes kläder överallt och den andres chilla pappa attityd, då är det bra med en powerbank när man går ut i skogen för att ge nerverna en vila, med en urladdad mobil i fickan. Hållaren vill jag ha för att min äldre kompis Åke 89 år ska göra klart sin travbanecirkel. Boden i höstas , Visby förra veckan. I juli kör vi Karlshamn och Tingsryd. Efter det har han varit på alla travbanor i Sverige under travdag. Skulle vara guld med hållaren så jag ser kartan i mobilen när jag flänger runt med gubben.
 
1. Min telefon verkar numera tro att den har ett oändligt batteri. Efter att ha laddat den till 81% igår morse har den sedan haft 81% ända sedan dess. Trots användning har den alltså hållit exakt samma batteriprocent sedan drygt ett dygn. Vilket aldrig tidigare har hänt någon äppeltelefon, någonsin!
Det skulle kunna tolkas som att apple nu har löst världens kommande energikris, jag väljer att tolka det som att batteriet är på väg att ge upp. Ett extrabatteri i form av en powerbank skulle alltså kunna rädda min sommar.
Batterinivå och aktivitetsdata visas över tid; laddades senast till 81%.

2. Det tar 30 minuter.
 
1. Äntligen kan jag känna mig laddad, bzz bzz.

2. 30 minuter
 
1. Som mobilberoende på deltid och man inte vill vara bunden till vägguttag passar det perfekt :rofl:
2. 30 minuter
 
Orientexpressen
1. Då jag ibland har problem med balansen, vilket gör att jag lätt kan snava på rötter eller annat som ligger ivägen för mina fötter är det en tryggheten att alltid ha mobilen fulladdad eller att kunna ladda den snabbt. Detta gör att jag kan slappna av och känna mig lugn och kan njuta av naturen när jag tar en ensam promenad för att stressa av och familjen behöver inte vara änsgliga för att jag inte kan få tag i dem om något skulle råka hända oavsett var jag än befinner mig. Lycka är när lugnet infinner sig och man kan vara fri från oro.
2. 30 minuter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.