Hej

Jag har en nyinstallerad 430X som inte riktigt klarar av att stanna i utförsbacke.
Det verkar som roboten kör över slingan med för hög fart och gravitationen gör att maskinen fortsätter längre än de 31cm som det är tänkt.

Det är inte plant men lutar inte jättemycket, kan det vara så att det är markförstärkningen utanför plattraden som gör att hjulen slirar?
Trädgårdsbild, soligt väder, robotgräsklippare på gräsmatta, stenlagd gångväg, blommor, buskar, fotografens skugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inte otänkbart att plastmattan ger mindre friktion mot hjulen.
Kanske testa med att minska hur långt den kör över beg.kabeln.
 
E etompau skrev:
Det är inte otänkbart att plastmatten ger mindre friktion mot hjulen.
Kanske testa med att minska hur långt den kör över beg.kabeln.
Jag har precis skruvat ner avståndet till 20 cm (från 31), får se om det hjälper. Just nu är det "snustorrt" och därmed ganska hårt på delar av gräsmattan vilket säkert inte heller underlättar.

K
 
K Krypstocken skrev:
Jag har precis skruvat ner avståndet till 20 cm (från 31), får se om det hjälper. Just nu är det "snustorrt" och därmed ganska hårt på delar av gräsmattan vilket säkert inte heller underlättar.

K
Min kan göra likadant där det är lite brant och hårt. Den blev bättre när jag i år köpte terränghjul som ger lite bättre grepp och kan stoppa lättare men jag tror att du redan löst det med att inte gå lika långt över ”kanten”
 
  • Gilla
Krypstocken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.