Två svarta soptunnor under träkonstruktion, röd panel, gröna blad, betongblock, nedfallna löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad träkonstruktion med mögel och röta på en byggnad. Behov av reparation synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat trähusfundament, svarta tunnor, tegelsten, skräp, löv, utomhus vid dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Vi ska köra igång ett gammalt utedass vid sommarstugan. Men vad jag inte får klart för mig är hur tidigare användare har tagit ut kärlet. Det finns inga gångjärn invändigt för att kunna lyfta på sittdelen. Inte heller är den delen vid fötterna/benen öppningsbar.
På baksidan hänger det brädor på trekvart, som jag nu har tagit bort. För jag tänker ändå att det är lättast att byta kärl från baksidan för att inte behöva bygga om hela dasset (vi blir snart många här och har inte tid med en helombyggnad). Ska försöka lägga upp en bild också (om jag lyckas) för att se om det kan hjälpa er att ge tips.
 
Redigerat:
Som ni ser så är brädorna spåntade. Dessutom så sitter en 70x70 eller om det är 90x90 bakom den nedersta brädan. Så jag vet inte om bakluckan ska sitta med utvändiga gångjärn i den nedre brädan på bilden. Eller om den ska bara stå löst, men med haspar som håller den på plats. Eller om jag ska sätta den i krokar i den nedre brädan och dra den åt sidan när jag behöver lyfta bort den. Har du något bra tips så svara gärna i tråden. Tack på förhand.
 
Det normala är att tömma utedass bakifrån. Jag gissar att bräderna på trekvart var en provisorisk tillsnyggning som blivit permanent. Man kan ha en lucka där om man vill annars har man det öppet.
 
  • Gilla
Oliver1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.