Hej,

Vi är på gång att gjuta ny trappa till vår köksentre. Av olika skäl vill jag ha en så smal trappa som möjligt utan att det blir bristfällig funktion. Just nu är planen att dimensionera avsatsen till 110x100cm med ett dörrblad på 90cm. Se bild. Vågig linje är räcke.

Ser det rimligt ut eller missar jag något här som gör att det kommer bli opraktiskt i verkligheten? Just nu är det svårt att i praktiken prova sig fram pga byggnadsställningar i vägen och bortbilad befintlig trapp.

Handritad skiss av ett objekt med måttangivelser, pil och vågiga linjer, möjligtvis en teknisk ritning eller designskiss.
 
A
Kan du få in och ut en soffa eller säng med den bredden och vinklarna?

Finns kanske annan ingång med större mått?
 
Allting går väl... spontant ser det trångt ut att låsa upp och sen öppna dörren utifrån...

Man får kliva ned i trappan.

Jag utgår också att det finns en annan huvudingång.

/ATW
 
Man ska kunna ställa ifrån sig 2 matkassar OCH kunna stå själv OCH öppna dörren, det är lagom stort.
Klart det finns en huvudingång, annars får man inte in npgonting enligt skissen.
 
Tack för input. Yes, det är en köksingång. Finns gott om andra rymliga ingångar.
 
Här en skiss på ett par gjutna trappor.
Den större avsatsen är väl att föredra. Två gråskalade trappor och dörrar med måttangivelser i en CAD-liknande illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Det är värdelöst att göra så att man måste ta ett steg ner när man öppnat dörren.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.