Jag fick en lyfco E1200 robotgräsklippare av min fru för någon vecka sedan och har just installerat dena. Jag ha fått den att lada och även ansluta till appen med wifi men mitt problem är att den inte bakar ut ordentlig när jag starta klippning och den snurrar bara när jag ställer den på kabeln som ska leda den hem. Så jag provade att ställa den mitt på gräsmattan och provade köra den manuellt med fjärrkontroll på appen och den startade bra men bara snurrar medsols oavsett om jag trycker framåt eller bakåt. Insåg till slut att det är bara det vänstra däcket som driver, tror även det är därför den inte tar sig ur laddaren ordentligt eller bara snurrar när den ska hem. Är det någon som har något tips på hur jag kan fixa det? Har skickat mail till både lyfco och Out1 (inköpt på Out1).
 
Låter som ett solklart garantiärende. Dock en varningsflagga för Outl1, inte det bästa företaget när det kommer till service/eftermarknad.
 
Mitt 3 kort gick sönder ikväll på mindre än en månad. alltså denna är helt skit. Den klipper bra och så men till slut går den emot något så slirar den istället för att backa. Och 3 gånger nu har den slirat så att ena hjulet inte driver längre. Fått 2 kort skickade av Outl1 efter ha skällt ut dom till notor. Nu fick jag mina kort till 2 st jag köpte en till mina föräldrar också förra veckan och ikväll gick den emot studsmattan, såg det inifrån men tänkte att till slut så backar den vilket den gör till slut men nu grävde den ner sig i mjuk jord och pajade ena hjulet igen.

Så nu har jag öppnat ett nytt case, gå till deras reklamation sida och skicka en video där du hållet upp klipparen i luften så ser dom att den är kass och behöver ett nytt styrkort.

Jag gav dom ett förslag att häva köpet och skicka en 1750 istället som är mycket mer tålig när der gäller att åka in i något, den har fjädring vilket denna inte har.

Detta är min felanmällan tillsammans med den video jag tog

Hej!

Tack för att ni kontaktat OUTL1. Din förfrågan (443158) har tagits emot och granskas nu av vår kundservice.
I nuläget har vi högre tryck än vanligt på vår kundservice men hanterar ärenden i tur och ordning. Ditt ärende gäller från datumet du inkom till oss. Tack för ditt tålamod!

I enlighet med lagen om GDPR samt villkoren för vår betalningspartner Klarna så är det av största vikt att era uppgifter som registrerats vid köp är desamma som ni inkommer från nu gällande denna reklamation.

Vidare får ni gärna säkerställa så att ni inkommit med så mycket relevant underlag för er reklamation som möjligt. Vi ber er vänligen att alltid inkomma med följande underlag för att vi ska ha de rätta förutsättningarna att kunna hantera ert ärende på allra bästa sätt.
Ordernummer
Vilken produkt gäller detta?
När upptäcktes problemet?
Beskrivning av vad reklamationen avser
Bilder- och/eller videounderlag som överensstämmer med er beskrivning av reklamationen

Kolla gärna på vårt självhjälpscenter samt våra köpvillkor för mer information kring reklamationer:
https://kundservice.outl1.se/hc/sv/categories/360000546938-Reklamation
https://outl1.se/kopvillkor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.