J
Hej,

Rätta mig om jag använder fel termer.

Vi har en takfot som har ganska breda springor mellan panelen. Detta resulterar i rätt många fågelbon under sommarhalvåret.

För att undvika att fåglar kommer in i springorna, kan man sätta något nät? Insektsnät verkar ju vara gjort av plast, sen är det svårt att sätta det under panelen såhär i efterhand. Skall man häfta fast insektsnät ovanpå? Kanske blir det fult...

Tar gärna emot tips och ideér.
 
  • Takfot på hus, tegelvägg, fönster, blå himmel, stuprör, ljus dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Davidbagare
Innan du sätter igen springor så vill du nog iallafall vänta till vintern, annars stänger du in de fåglar som eventuellt redan har ett bo där nu, och då har du ännu tråkigare saker att ta hand om sedan.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
Davidbagare Davidbagare skrev:
Innan du sätter igen springor så vill du nog iallafall vänta till vintern, annars stänger du in de fåglar som eventuellt redan har ett bo där nu, och då har du ännu tråkigare saker att ta hand om sedan.
Avsolut så tänkte jag med! Men att helt täta springorna är kanske inte bra, antar att de är ventilation.

Kanske finns det snyggt nät eller galler?
 
Davidbagare
J Johnny Doe skrev:
Avsolut så tänkte jag med! Men att helt täta springorna är kanske inte bra, antar att de är ventilation.

Kanske finns det snyggt nät eller galler?
Ja, du vill ha kvar springor så det ventileras. Kanske finns nåt vitt nät (typ styvare myggnät) som du kan sätta upp över brädorna?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.