Någon som haft samma problem?
Klipparen startar inte automatiskt från laddstationen men om jag lyfter ur den och trycker start så går den ända tills det är dags att ladda igen och åker själv tillbaka och dockar i stationen. Men sen står den bara kvar o laddar och det står felmeddelandet som på bilden.
Innan jag bytte batteri så stod samma felmeddelande men då dog klipparen fort och hann ej tillbaka till laddstationen...
 
  • Display visar "Batteriproblem", GARDENA-logotyp, gräs, smuts, knappsats, röd startknapp, datum och tid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du satt i ett originalbatteri?
Har du rengjort laddbleck på klippare och laddare?
 
R riffo100 skrev:
Någon som haft samma problem?
Klipparen startar inte automatiskt från laddstationen men om jag lyfter ur den och trycker start så går den ända tills det är dags att ladda igen och åker själv tillbaka och dockar i stationen. Men sen står den bara kvar o laddar och det står felmeddelandet som på bilden.
Innan jag bytte batteri så stod samma felmeddelande men då dog klipparen fort och hann ej tillbaka till laddstationen...
Har du uppdaterat firmware via datorn till den senaste versionen?
 
Det är enbart Rxx-modeller från år 2016 och senare som är uppgraderingsbara av slutkund, äldre modeller måste hanteras hos någon verkstad som har tillgång till serviceprogram.
 
E etompau skrev:
Har du satt i ett originalbatteri?
Har du rengjort laddbleck på klippare och laddare?
Japp

E etompau skrev:
Har du satt i ett originalbatteri?
Har du rengjort laddbleck på klippare och laddare?
 
E etompau skrev:
Det är enbart Rxx-modeller från år 2016 och senare som är uppgraderingsbara av slutkund, äldre modeller måste hanteras hos någon verkstad som har tillgång till serviceprogram.
Kan det vara att en verkstad måste nolla felkoden precis som på en bil då
Och att den efter det fungerar som den ska....
E etompau skrev:
Det är enbart Rxx-modeller från år 2016 och senare som är uppgraderingsbara av slutkund, äldre modeller måste hanteras hos någon verkstad som har tillgång till serviceprogram.
Ka
 
R riffo100 skrev:
Kan det vara att en verkstad måste nolla felkoden precis som på en bil då
Och att den efter det fungerar som den ska....

Ka
Nej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.