I min lägenhet finns det dessa;
https://www.elbutik.se/product.html/ed-wa-lamputtag-dcl-tak-2-pol?category_id=688

Men jag har inte en blekaste vad som passar?
Jag kollar allmänt på IKEAs plafonder men där ser det ut i bruksanvisningar att man måste skruva in i taket, finns inget för kroken...
Hur ska man tänka här? Finns det någon standard för kroken? Eller vad ska jag gå efter för att kunna använda kroken&få det snyggt och stabilt?
 
Jag tog bara första bästa plafond och där visas det tydligt hur man hänger upp i krok:
Illustrerad monteringsanvisning för LED-plafond, verktyg, händer, elektriska komponenter, anslutningssteg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att ansluta den behöver du även en Koppla-sladd med DCL-kontakt:
koppla-lamppropp-med-kabel-ojordad-vit__0811725_pe771782_s5.jpg
 
  • Gilla
laxen86
  • Laddar…
BirgitS
I en del fall får man montera bort takuttaget för att kunna få dit plafonden och så ansluta trådarna i taket direkt till plafonden i stället.
 
BirgitS BirgitS skrev:
I en del fall får man montera bort takuttaget för att kunna få dit plafonden och så ansluta trådarna i taket direkt till plafonden i stället.
Nu tänker jag inte på elföringen utan själva upphängningen
Är plafonden designad för att borras upp med skruv så har den ju inget alternativ för krok alls vad jag ser

@zarkov Okej, ja jag köper att det FINNS, men har inte hittat samma instruktion på just dom jag har kikat på och vill ha ännu :/
Vill inte ha integrerad LED utan med sockel, då jag kör Smarta Hem system med klotlampor
 
BirgitS
K Knugen1015 skrev:
Nu tänker jag inte på elföringen utan själva upphängningen
Är plafonden designad för att borras upp med skruv så har den ju inget alternativ för krok alls vad jag ser
Precis och då får man ta bort takuttaget först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.