Hej.
Har en ovanmarkspool 4.5m i diameter 16m3 och en Aquaheat mini 8 pro poolvärmepump.Har läst att man ska lägga/hälla i klor i nedströms poolvärmepump.Vad menas med det?Jag har intget brädavlopp,skimmer.bara slangar från och till poolen.Färra året hade vi en elektrisk värmare från intex då löste jag upp klor i en spann varmvatten och gick runt poolen och hällde i fördelat .Hur gör jag med poolvärmepump ?
Mvh
 
Z zombi skrev:
Hej.
Har en ovanmarkspool 4.5m i diameter 16m3 och en Aquaheat mini 8 pro poolvärmepump.Har läst att man ska lägga/hälla i klor i nedströms poolvärmepump.Vad menas med det?Jag har intget brädavlopp,skimmer.bara slangar från och till poolen.Färra året hade vi en elektrisk värmare från intex då löste jag upp klor i en spann varmvatten och gick runt poolen och hällde i fördelat .Hur gör jag med poolvärmepump ?
Mvh
Gör som förra året och rör om i poolen med en paddel eller nått.
 
T
Ulltand Ulltand skrev:
Gör som förra året och rör om i poolen med en paddel eller nått.
Tack,har läst att cirkulationspumpen ska vara av när man gör det och även att den ska vara på.Hur gör ni med pumpen?Hur länge ska man egentligen vätna med a hoppa i efter klorering,eller sänka ph behandling?
 
Z zombi skrev:
T

Tack,har läst att cirkulationspumpen ska vara av när man gör det och även att den ska vara på.Hur gör ni med pumpen?
Jag har cirkulationen på.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Z zombi skrev:
T

Tack,har läst att cirkulationspumpen ska vara av när man gör det och även att den ska vara på.Hur gör ni med pumpen?Hur länge ska man egentligen vätna med a hoppa i efter klorering,eller sänka ph behandling?
Jag hoppar i så snart klorvärdet är inom intervallet, testar med teststickor. Sedan bör du också ha en dispenser som ligger i poolen och avger klor långsamt.
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Hej.Ny dag nytt problem..
Ovannämda poolen köpte vi lite in på förra sommaren så medföljande Intex pumpen gick inte mycke förra året.I år 2 veckor men i morse hörde jag att nåt inte var ok med pumpen,och inget tryck alls.
Delade på pumpen,inget synlig skada men impellern verkar bara snurra lite åt ena och lite åt andra hållet.Kolla videon.Motorn är bara en spole som skapar en roterande fält med en permanent magnet i den.Om det är så vad kan ha hänt?Jävligt dålig att den håller bara en säsong...
Interiör av en svart plastbehållare med vit mekanism, antagligen en del av en apparat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En blenderbas med knivblad, ej hopmonterad, på en blek bakgrund, behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De brukar låta sådär när det inte är något vatten i, brukar finnas någon liten skruv i locket för att släppa ut luften som kan samlas i pumpen.
 
Så klart öppnade jag avluftningsskruven men det hjälpte inte.Pumpen verkar inte suga,hur ska den kunna suga/pumpa om impellern bara gör som på videon?Även utan vatten skulle den snurra tycker jag..
 
Z zombi skrev:
Så klart öppnade jag avluftningsskruven men det hjälpte inte.Pumpen verkar inte suga,hur ska den kunna suga/pumpa om impellern bara gör som på videon?Även utan vatten skulle den snurra tycker jag..
Hmm jag vet inte med ibland kan roterande saker ge en illusion att gå baklänges...

Vad är det för fabrikat?
 
Jag hade en sådan pump före jag bytte till sandfilter, den stod också bara och vibrerade tills den var fylld med vatten. Men kan så klart vara något fel på den. De där pumparna suger ju inget utan måste stå lägre för att de ska hoppa igång.
 
Jag säger inte att din pump är ok, men sådär funkar varenda akvariepump om man torrkör dem och det är samma konstruktion.
 
Det är väl bara att mata den med lite vatten innan man startar den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.