Hej, jag gjöt en platta för att ställa en värmepump på. Plattan är alltså för att vara utomhus. Plattan är i armerad grovbetong.
Nu till frågan, jag vill jämna av denna lita för finish och fixa lite fall, vad bör jag använda för material?
Jag har sneglat på lite flytspackel för utomhusbruk , men det verkar inte vara gjort för att vara yttre skikt.
är det någon som har ett tips, tänkte lägga på någon centimeter max.
 
Varför gjorde du inte färdig yta med grovbetongen?
Prima och använd finbetong eller hyr en diamantslip och slipa ytan slät
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Varför gjorde du inte färdig yta med grovbetongen?
Prima och använd finbetong eller hyr en diamantslip och slipa ytan slät
min ambition var att det skulle bli klart med den, men jag är inte 100 nöjd. Finbetong är något jag funderat å, det lutar åt det.
Tack för svar.
 
T toma25 skrev:
min ambition var att det skulle bli klart med den, men jag är inte 100 nöjd. Finbetong är något jag funderat å, det lutar åt det.
Tack för svar.
Har inte finbetong en minst tjocklek på 20/ 25 cm ? Vore det inte bättre med en lagningsbruk där man kan avjämna ner till 3mm.
 
Rickard.
P Pete G. skrev:
Har inte finbetong en minst tjocklek på 20/ 25 cm ? Vore det inte bättre med en lagningsbruk där man kan avjämna ner till 3mm.
Menar du mm?

20-25cm är valv tjocklekar och då använder man inte finbetong. Weber säger 20-100mm för deras finbetong på påse (via Google)
 
Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
Menar du mm?

20-25cm är valv tjocklekar och då använder man inte
Javisst, 20-25 mm. Men om du vill har tunnare skikt borde lagningsbruk vore ett bättre val där man kan går ner till 3mm.
 
Ja
Ja, mm ska det vara
 
Tänk på att du måste ståla ytan när den börjar brinna med tex en decolitskiva för att få en slät yta
 
P Pete G. skrev:
Har inte finbetong en minst tjocklek på 20/ 25 cm ? Vore det inte bättre med en lagningsbruk där man kan avjämna ner till 3mm.
lagningsbruk låter som bästa tipset hittills. Kikar på det, tack!
 
T toma25 skrev:
lagningsbruk låter som bästa tipset hittills. Kikar på det, tack!
Ja, finns inget behov att lägga på särskilt mycket. Bara så att man kan få till lutningen.
 
  • Gilla
toma25
  • Laddar…
Ardex A46 är hållbart och lätt att jobba med...
 
  • Gilla
toma25
  • Laddar…
Jag antar att man primar innan?
 
T toma25 skrev:
Jag antar att man primar innan?
Det ska man göra för bästa resultat.
 
  • Gilla
toma25
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.