Jag sitter funderar på hur mycket värdeökningen kan bli om man gör en renovering
I detta fall köket och då badrum är renoverat.
Dom slutpriserna jag titta på skiljer sig inte så mycket från slutpriset för orenoverade objekt.
Det är inte mer än 100-200k vilket inte känns värt för pengarna och tiden man lägger ned.

Det känns mer som att måla väggar lägga in laminatgolv och byta kökshandtag på skåpluckor höjer det mer i både värde och intryck.
 
Åsa Lund
Spontant har du rätt.
Viktigare med ett allmänt vårdat intryck och ordning och reda än att kök och bad är nygjorda. Många vill göra om just de rummen efter eget tycke ändå
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Spontant har du rätt.
Viktigare med ett allmänt vårdat intryck och ordning och reda än att kök och bad är nygjorda. Många vill göra om just de rummen efter eget tycke ändå
Så tänker jag även om jag tapetserar om så kommer någon som köper det ändra i alla fall, man kommer lätt upp i 100 000kr i kostnader och sedan är det tiden det tar.
 
Åsa Lund
Be nån som är säker på det där med stil och inredning att hjälpa dig med tips om vad som kan bli bra. Jag har själv en svåger som är fantastiskt bra på att se vilka detaljer som går att piffa till för att helheten ska bli nåt helt annat. Det är de små detaljerna som gör det!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Du kan t.ex. fråga några mäklare hur de bedömer att priset ändras beroende på vad du gör.

Men orange köksluckor kan se rätt anskrämligt ut på hemnet för jag tror inte att folk i allmänhet anser att det är snyggt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan t.ex. fråga några mäklare hur de bedömer att priset ändras beroende på vad du gör.

Men orange köksluckor kan se rätt anskrämligt ut på hemnet för jag tror inte att folk i allmänhet anser att det är snyggt.
Men det kanske inte spelar så stor roll att dom är oranga om resten av lägenheten ändå måste målas å tapetseras om?
Å kakel ovan bänk sättas.
 
BirgitS
Okej, om det är renovering av alla ytskikt som gäller så kan det vara så, men alltid bra att ta upp det med de mäklare som man i alla fall kontaktar i god tid innan försäljningen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, om det är renovering av alla ytskikt som gäller så kan det vara så, men alltid bra att ta upp det med de mäklare som man i alla fall kontaktar i god tid innan försäljningen.
Vad är det jag ska ta upp med mäklaren?
 
BirgitS
Fråga om det lönar sig att lacka om luckorna, måla om väggarna etc. alltså hur de bedömer att marknadspriset ändras för olika åtgärder.
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.