Ett Elit Original Alu med måtten 12*13 med val av någon "standardfärg" och spaltventil och liknande de på dina bilder kan du få för under 10 000kr och det stora runt 11 000 kr.
 
MalZon MalZon skrev:
6st fönster... Får nog lägga en bevakning på blocket
MalZon MalZon skrev:
6st fönster... Får nog lägga en bevakning på blocket
Jag beställde idag samma fönster som dig priset är 2200kr styck hos sparfönster. Mitt äldsta från denna leverantör är 20 år och visar inga tecken på dålig kvalitet.
 
richardtenggren
Har för mig jag fick mycket bättre pris på Sp/Traryd av min handlare än rean på bygghemma :)
 
Jag hör er! Hade det inte redan suttit flertalet SP redan i kåken så hade jag tagit billigare alternativ. Vill nu helst fortsätta i samma serie, men priset asså...
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Som sagts innan. Kolla med någon lokal bygghandlare, "alla" säljer SP.
 
A alexanderlukas skrev:
Jag beställde idag samma fönster som dig priset är 2200kr styck hos sparfönster. Mitt äldsta från denna leverantör är 20 år och visar inga tecken på dålig kvalitet.
"Samma" fönster hos Sparfönster ligger på 8K efter 35% nätrabatt och du köper alltså dessa för 2200:-, du måste vara grym på att förhandla priser!
Tillval Aluminium, 3-glas och spaltventil för att motsvara SP-balans.
687531-dc66033fc9f186ff4869127bb46f8c4f.jpg
 
  • Skärmdump av en webbutik för ett vridfönster med pris, specifikationer och leveransval.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
H henche skrev:
Som sagts innan. Kolla med någon lokal bygghandlare, "alla" säljer SP.
Kan åka runt och be att få in offerter hos alla så kan man ju jämföra haha
 
30k skillnad på Bygglagret...
 
  • Skärmdump av en mobil visar en online-varukorg med fönster, totalpris 50 401 kr inklusive moms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hans G2 och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Lycka till och med färgtillval;) de fönster du fått pris på är ju inte standardvita, inte hittar du sex stycken i rätt storlek och färg på blocket:D
Finns ju färg i färgaffär och känner man en målare så får man 80% rabatt
 
K kortis skrev:
Finns ju färg i färgaffär och känner man en målare så får man 80% rabatt
Köper man Alu-klädda fönster som var valet i inlägget jag svarade på så är de fabrikslackerade från fabrik, inget man kladdar på med egen färg.:crysmile:
 
  • Gilla
Bygget 52
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Köper man Alu-klädda fönster som var valet i inlägget jag svarade på så är de fabrikslackerade från fabrik, inget man kladdar på med egen färg.:crysmile:
Sorry missade att det var alu men går att lacka det oxå men ganska svårt
 
K kortis skrev:
Sorry missade att det var alu men går att lacka det oxå men ganska svårt
Blir knappast billigare än att få dem riktigt fabrikslackade vid beställning.
 
  • Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
30k skillnad på Bygglagret...
Jag sa ju det ;)
 
A AndersS skrev:
Blir knappast billigare än att få dem riktigt fabrikslackade vid beställning.
Så är det ju
 
K knegaren1 skrev:
"Samma" fönster hos Sparfönster ligger på 8K efter 35% nätrabatt och du köper alltså dessa för 2200:-, du måste vara grym på att förhandla priser!
Tillval Aluminium, 3-glas och spaltventil för att motsvara SP-balans.
Jag menade samma storlek. Självklart kan du lägga extra om du vill men om du vill ha fungerande fönster så kan du lösa budgetproblemet på ett enkelt sätt. Men som sagt smaken är som baken. Jag har renoverat 6 hus från grunden och har hållt hårt i plånboken varje gång.
[bild]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.