U
Mobilladdningslösningar: powerbank, bilhållare, trådlös laddare och väggladdare. "Upp till 4 fulla telefonladdningar" text.

---Avslutad---
När sommaren är i full gång och dagarna blir längre, använder våra mobiltelefoner mer än någonsin. Vare sig du renoverar ditt hus och lyssnar på musik, planerar en roadtrip eller bara avnjuter en lugn dag på stranden, är det viktigt att ha tillräckligt med batteri i mobiltelefonen.

Den här veckan tävlar vi ut laddprodukter från mophie, ledande inom powerbanks och trådlös laddning. Paketet består av flera olika enheter:

– nya powerbanken powerstation XL med ett 20 000 mAh-batteri och en snabbladdande PD-port, som kan ladda tre enheter samtidigt.
– en praktisk skrivbordshållare med trådlös laddning och magnetisk hållare.
– ett magnetiskt ventilfäste till bilen som fungerar både stående eller liggande visning under körning.
– mophie Speedport 30W GaN väggladdare med Power Delivery snabbladdningsteknik.
– en kvalitativ flätad nylonkabel och slitstarka kontakter från mophie.

Vissa av de magnetiska produkter är kompatibla med Apple’s system MagSafe, men via en medföljande mophie snap-adapter så fungerar det även för Android och äldre iPhones med inbyggd trådlös laddning.

Så här tävlar du:

  1. Motivera varför just du ska vinna

  2. Besvara nedan fråga: När man använder den snabbladdande USB-C PD-porten. Hur snabbt kan man ladda en iPhone 14 Pro från 0 procent till 50 procent?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredagen 9 juni.


—------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Zagg som sponsrar den här tävlingen.
 
  • Wow
Husfixaren19
  • Laddar…
Vore perfekt för att slippa fundera över laddning och nödsituationer när jag är med 7åringen ute på äventyr i skog och mark.
Ur den aspekten saknar jag de gamla knapptelefonerna som lätt höll en vecka utan laddning

Svar på frågan:
30 minuter
 
4774
För att mobilen alltid sviker när jag behöver den för att lyssna på musik för att kunna utestänga ljuden från omgivningen. Mitt enda sätt att bli fri från stress så att jag får tid och rum att återge mig mitt lugn.

Extra hours of usage/additional full charges are estimates calculated using the stated mAh capacity of the internal power bank battery and the mAh battery capacity of an iPhone 14 Pro. The amount of hours of battery life you receive depends on a variety of factors that are different for every
 
Redigerat:
1. Skulle passa familjen perfekt.

2. 30 minuter.
 
Rickard.
1. En bra powerbank hade varit grymt bra att ha med sig på sommarens taktält-resa för att säkra filmmyset när vi campar utan tillgång till ström.

2. 30 minuter
 
1. När jag saknar energi kan min dotter i alla fall få titta på en fulladdad surfplatta.

2. Trettio minuter.
 
Motivering:
Är det någon gång jag vill känna tryggheten av att ha laddning till telefonen så är det när jag är i min stuga som saknar ström.
Svar:
30 minuter
 
30 min
Bor på landet och har problem med ständiga strömavbrott. En laddenhet som hjälper till skulle kännas som en extra trygghet och ganska praktisk när man är ute i skog och mark. + Alla andra delar i detta vinstpaket är en lyx jag inte har råd med, men som skulle underlätta livet en hel del
 
Mobilen börjar tappa kapacitet i batteriet och det är såklart inbyggt. Med ett laddkit kan jag använda mobilen längre och spara på miljön!

svar: 50% på 30 min
 
1. En perfekt present till sambon som alltid har problem med mobilens laddning.
2. 30 minuter.
 
1) Då jag gärna vistas i naturen och ofta råkar snurra runt på stigar och kors och tvärs och går mer eller mindre vilse, då jag ser spännande och något fint att ibland också fotografera, tar mitt batteri ofta slut. Pratar jag även i telefonen så går det åt ännu mer batteri så kan vara svårt få det räcka till behovet på GPS jag behöver. Så en snabb laddare vore fantastiskt bra att ha.

2) 30 minuter
 
1.
Har två tonåringar i hushållet som sällan låter mobilen vila vilket kräver laddning, mycket och ofta.
När nämnda tonåringar dessutom har en tendens att glömma sina laddare både här och där, skulle produkter likt dessa öka chanserna till lugn och harmoni under sommarens (och vidare framöver) äventyr.

2.
30 minuter

/GC
 
FaffeF
1. Vore toppen att ha med ut på jakten när alla tillbehören får slut på "kräm"

2. 30 minuter
 
På sjön är ström alltid en bristvara och säkerhet kräver marginal. Med en kit skulle jag och familjen vara tryggare.
20 watt ger 50% på 30 minuter.
 
Svaret, 30min tll 50%

Motiveringen, under hösten rör jag mej mycket i skog och mark där mottagningen tryter, och har i dagsläget ständigt problem med att få strömmen att räcka till under en hel dag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.