Hej , mitt namn är Philip och jag funderar på att förvärva en fastighet som stått med färdigt klimatskal samt tak och grundplatta men sedan gick företaget som byggde i konkurs, och fastigheten har stått utan fönster och dörrar samt värme tillförsel i ca 1 år. Det har vuxit mögel och frågan är om det går att åtgärda detta..? Skickar med lite bilder hoppas på vägledning.
//Philip
 
  • En suddig, närbild av vad som verkar vara en fläckad textilyta eller vägg, med oklart fokus och ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Suddig, närbild, texturerad yta, otydliga detaljer, gråtoner, vertikal orientering, inomhus eller skuggigt område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk, suddig bild av underifrånperspektiv på bro eller betongstruktur med diffust ljus uppåt till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit träbyggnad i förfall, öppen dörr, grönska, klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oisolerad byggnad under konstruktion med isoleringsmaterial, träreglar och fönster mot grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats inomhus, träkonstruktion, isoleringsmaterial, byggavfall, oavslutade väggar, fastighetsrenovering eller konstruktion pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med isoleringsmaterial som fallit ner, synliga träreglar, halvfärdig struktur, dagsljus, något utomhus syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett enplanshus under konstruktion eller renovering, öppna väggsektioner, isolering synlig, trästomme, blå himmel, grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träyta möter vit vägg, texturkontrast, spackel, otydlig, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trävägg och vitmålat trägolv. Del av en byggnadsstruktur. Simpla konstruktionselement. Naturligt ljus. Utrymmet verkar utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Dylika svartprickar spelar ingen roll. Är inget man måste "sanera" Bygg klart så det blir tätt och måla allt så kommer inte det där att påverka nåt.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Dylika svartprickar spelar ingen roll. Är inget man måste "sanera" Bygg klart så det blir tätt och måla allt så kommer inte det där att påverka nåt.
Akta dig! Snart kommer han Sven-Olof eller vad han hette och förklarar att minsta mängd gammalt torrt svartmögel i konstruktionen innebär livsfara och snar död. :D
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
S Skyscraper skrev:
Akta dig! Snart kommer han Sven-Olof eller vad han hette och förklarar att minsta mängd gammalt torrt svartmögel i konstruktionen innebär livsfara och snar död. :D
jo jag satt faktiskt och tänkte samma sak och tänkte mig ett tillägg men skippade det......:cool:
 
EddieHansson
Det där är ingen som helst fara. Det växer inte om det är torrt. Du kan alltid tvätta eller slipa bort det värsta om du inte gillar utseendet, men det är då mest för syns skull.
 
P PhilHan79 skrev:
Hej , mitt namn är Philip och jag funderar på att förvärva en fastighet som stått med färdigt klimatskal samt tak och grundplatta men sedan gick företaget som byggde i konkurs, och fastigheten har stått utan fönster och dörrar samt värme tillförsel i ca 1 år. Det har vuxit mögel och frågan är om det går att åtgärda detta..? Skickar med lite bilder hoppas på vägledning.
//Philip
Möglet kan jag säga är det minsta bekymret med den där ”byggnaden”. Den har stått sedan 2019 och det finns väldigt mycket man bör ha koll på innan man tar sig an det där projektet. (Bor i området så har sett en del)
 
Carl_sson Carl_sson skrev:
Möglet kan jag säga är det minsta bekymret med den där ”byggnaden”. Den har stått sedan 2019 och det finns väldigt mycket man bör ha koll på innan man tar sig an det där projektet. (Bor i området så har sett en del)
Hej, intressant att du skriver till mig kan du berätta mer för jag håller på att förvärva den och undrar om du har information som skulle kunna vara mig till hjälp ? Mvh
Carl_sson Carl_sson skrev:
Möglet kan jag säga är det minsta bekymret med den där ”byggnaden”. Den har stått sedan 2019 och det finns väldigt mycket man bör ha koll på innan man tar sig an det där projektet. (Bor i området så har sett en del)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.