Jag vill bli av med all rabatt i trädgården. Har ingen tid för det och då blir det bara fullt av ogräs och ser ovårdat ut. Hur skulle man kunna tänka för att göra om här på baksidan? Jag har inga bra idéer.
 
  • Välansad trädgård, stora stenar, växter, molnig himmel, leksaker, grön gräsmatta, träd, staket, bostadshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låt stenar och murar vara kvar och gör en parkour-lekplats till barnet/-en som äger leksakerna på bilden!
Växterna kan du skänka bort på rot, "kom och gräv upp, ge en gåva till Unicef som tack". Typ.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K
Det är ju synd att ta bort så fina planteringar. Det är väl perenner, blir det verkligen så mycket ogräs? I våra rabatter räcker det att rensa en gång på våren, sen tar perennerna över och kväver ogräset.
 
Om du verkligen vill ha så lite underhåll som möjligt så får du väl ta dit en markentrepenör med grävare, riva rabatterna, schakt ut och göra en gräslänt. Sätt en robot på att klippa rasket.

Jag skulle dock noga väga fördelar mot nackdelar här. Hur mycket pengar/tid är du beredd att spendera på att behöva få mindre underhåll? Är pengarna för att göra om bättre spenderade på att betala någon för att ta hand om befintliga rabatter? Betänk också den rena kapitalförstöringen i att riva något som kanske höjer fastighetens värde.
 
  • Gilla
OscarJ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.