Vi vill flytspackla vårt källargolv, oisolerat utrymme. Uppskattar ytan till ca 40-45 kvm. Vi tog in en offert från en betongfirma och de kom tillbaka med ett pris på 69 000kr ink moms. Av den summa menar de att 19000 sek är arbetskostnad, resten materialkostnad.

Är detta ett rimligt pris? Det känns väldigt dyrt i mina öron men det kanske är där priserna ligger nu.
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Får nog vara mer tydlig vad exakt som skall göras och vilka förutsättningarna är.
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Beror ju på hur tjockt man ska flyta. Arbetskostnaden känns lite hög, men inte orimligt hög inkl. moms. Däremot är ju resterade väldigt dyrt om du inte ska flyta 50-60 mm eller mer.
 
  • Gilla
GladaM och 1 till
  • Laddar…
Det som ska göras flytspackling av oisolerat källargolv, avjämning och lackning.
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Kolla va Beijer hornbach bauhouse tar för en säck , du har 17kg i 1m2/1cm , sen får du kolla mängden de går åt på ditt golv , så är de bara å börja räkna
 
  • Gilla
Davidbagare och 3 till
  • Laddar…
MrJay
Då är det lite mer än bara flytspackling alltså! Möjligen rimligt, personligen betalade jag en ganska mycket mindre för att få över att 100kvm flytspacklat, men då snackar vi kompispris.
 
  • Wow
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
MrJay
R Rickard.lj skrev:
Kolla va Beijer hornbach bauhouse tar för en säck , du har 17kg i 1m2/1cm , sen får du kolla mängden de går åt på ditt golv , så är de bara å börja räkna
FYI, ofta används inte samma spackel som säljs där av firmorna som håller på med sådant.
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
FYI, ofta används inte samma spackel som säljs där av firmorna som håller på med sådant.
nja men vanligt fiberarmerat spackel säljer de flesta om de så är finja kilto weber combimix
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
MrJay
R Rickard.lj skrev:
nja men vanligt fiberarmerat spackel säljer de flesta om de så är finja kilto weber combimix
I vårt fall körde firman med MCT, relativt okänt men bra kvalitet
 
  • Wow
  • Gilla
joachim8282 och 1 till
  • Laddar…
Ja just mct är relativt nytt på marknaden men säljs inte över disk på de vanliga ställen, utan golvavjämnings firmor kan sälja då de själva använder de . Men ja de är ett bra spackel,och blir fina golv av de,,
 
  • Gilla
joachim8282
  • Laddar…
Hornbach säljer ex finja 260 som är ett fiber armerat spackel för 229 säcken
 
R Rickard.lj skrev:
Ja just mct är relativt nytt på marknaden men säljs inte över disk på de vanliga ställen, utan golvavjämnings firmor kan sälja då de själva använder de . Men ja de är ett bra spackel,och blir fina golv av de,,

Fina grejor.
 
  • Pall med vita säckar, M92 Industry, soptunna, kaffekopp, solsken, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
joachim8282 och 1 till
  • Laddar…
MrJay
A atomlab skrev:
Fina grejor.
(y) M80 hos oss dock.
 
A atomlab skrev:
Fina grejor.

Började å spackla / pumpa mct för kanske 5-6;år sedan å har alltid tyck att produkten har varit kanon och får en riktigt fin ytan , numera kör jag bara kilto då vi kör ett heltäckande system från dem, och är riktigt nöjd med dem å
 
Har inte spacklat så pass mycket att jag känner någon skillnad. Men när mina polare som spacklar på heltid själva väljer så har det blivit mct. Weber har ju ett par riktiga värstingar men det är sällan man behöver ha yta som klarar truckar på 30ton.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.