En bekant har en simpel router från Huawei via operatören Tre. Router modell E5172A.

På baksidan finns uttag för SMA antenn. Min fråga om denna antenn är för att ta emot GSM mast-signal eller för att sprida routerns wifi ?

Jag gissar på förstnämnda. Ifall, räcker en sådan vanlig liten direktansluten antenn eller ska man ha en "fasadmonterad" ? ...det beror troligen på behovet/mast-signalen på plats (?).
 
  • Tre olika typer av 4G-antenner med SMA-kontakter och prisangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en anordning med olika portar och anslutningar, märkta för identifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte vad du lägger i benämningen simpel. Men det är ju en kombination av 4G modem, telefonmodem, router och accesspunkt.

I manualen står det av någon anledning inget om vad kontakten är till. Men lite googling ger att den är för mobil uppkoppling.
 
  • Gilla
Dracula
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag vet inte vad du lägger i benämningen simpel. Men det är ju en kombination av 4G modem, telefonmodem, router och accesspunkt.

I manualen står det av någon anledning inget om vad kontakten är till. Men lite googling ger att den är för mobil uppkoppling.
Tack.

Routrar som säljs med gsm simkort i paket får anses som simpla. Jag ser det med blotta ögat, och rätt sunkig täckning i huset.
150mbs är maximal wifi hastighet enligt spec. Man får ta denna i jämförelse med övriga routrar i handeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.