Hej!
Har stött på ett litet dilemma..
Ska snart flytspackla vår tvättstuga/groventre.

Men ytterdörrens tröskel hamnar ju betydligt lägre än vad färdig yta med klinkers kommer att hamna. har räknat att jag behöver ca 25-30mm spackel just vid ytterdörren ( i förhållande till golvbrunn och med nivå för golvvärme.)

Har ni några ideer?
Vad tror ni om denna lösning?
Alltså en list som limmas på den "vinklade" delen av tröskeln och att den agerar kant att flyta emot samt då tätsikt emot?

Här är några bilder hur det ser ut idag och en liten skiss på hur jag tänkte mig att listen kunde vara. (OBS den är ej skalenlig)
 
  • Enkel illustration med en vit pappersform mot en grå bakgrund och en grönt streckad linje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tredimensionell illustration av en lång, smal, rektangulär balk mot en enfärgad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tröskelsnitt mellan två rum med olika golvbeläggningar, dörröppning till vänster, perspektivfoto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsområde, dörrtröskel, trä- och betongmaterial, ojämnt golv, spår av byggdamm och limrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som har några ideer?
Känner jag kört fast lite här just haha!
 
Ta loss och höja dörrkarmen? Det kommer ju inte bli kul att sparka tårna i den kanten annars.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ta loss och höja dörrkarmen? Det kommer ju inte bli kul att sparka tårna i den kanten annars.
är det verkligen bästa sättet?
Känns som rätt mycket jobb haha.
Får en väldigt hög kant in i huset då känns de som..
 
Känns ju som att det medför väldigt mycket..

hur kul är det med 10cm kant in i huset?
 
T
Har gjort precis som du. Byggde på befintlig trösk med XXmm. Tänker aldrig på det och ser det inte som något problem eller att det är fult estetiskt. Många gånger brukar ju sådant man själv gör med fullösningar vara något man tänker på efteråt.
 
  • Gilla
amoreex
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Har gjort precis som du. Byggde på befintlig trösk med XXmm. Tänker aldrig på det och ser det inte som något problem eller att det är fult estetiskt. Många gånger brukar ju sådant man själv gör med fullösningar vara något man tänker på efteråt.
har du möjligtvis en bild på det? :D
 
T
A amoreex skrev:
har du möjligtvis en bild på det? :D
Det kan jag ordna senare. Ska påpekas att det är in till ett badrum, så inte exakt samma förhållanden som du.
Men återkommer med bild senare
 
T TechChad skrev:
Det kan jag ordna senare. Ska påpekas att det är in till ett badrum, så inte exakt samma förhållanden som du.
Men återkommer med bild senare
ja gör gärna det!
Andra dörren i rummet. är tanken o tillverka en extra hög tröskel i ek bara..
En platt tröskel helt enkelt men kanske 3 cm hög..
Eftersom jag ska ha innerdörren öppnas inåt i tvättstugan:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.