Hej, är på väg att köpa en stensarg till min pool med romersk trappa. Jag undrar om går att anpassa/kapa stenen på den romerska trappan så jag får den att passa min pool på 3x6 där stenen idag ligger på en 4x8 pool.

Är det några konstigheter med detta? tips och råd? Jobbet kommer göras av en stenfirma.
 
Den stensarg jag köpte (betongsten från stor dansk tillverkare) hade så dålig passform att jag fick kapa varenda sten runt trappan manuellt. Det var lite hjärnblödning innan jag kom igång men egentligen var det bara att börja och ta en sten i taget.

kan omöjligen vara ett problem för någon som jobbar med detta dagligen, jag hade aldrig gjort det tidigare.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Den stensarg jag köpte (betongsten från stor dansk tillverkare) hade så dålig passform att jag fick kapa varenda sten runt trappan manuellt. Det var lite hjärnblödning innan jag kom igång men egentligen var det bara att börja och ta en sten i taget.

kan omöjligen vara ett problem för någon som jobbar med detta dagligen, jag hade aldrig gjort det tidigare.
Tack för svar,

Ja, att hitta sten till romersk trappa är inte lätt. Det är väl i princip bara scandi roc som jag hittade som har det. Dyrt. Eller har du sett andra som säljer det?

I övrigt, tror du det finns andra alternativ? Gjuta själv? Sarg i andra material som man kan måttbeställa. Mm, mm?
 
Sam1981 Sam1981 skrev:
Tack för svar,

Ja, att hitta sten till romersk trappa är inte lätt. Det är väl i princip bara scandi roc som jag hittade som har det. Dyrt. Eller har du sett andra som säljer det?

I övrigt, tror du det finns andra alternativ? Gjuta själv? Sarg i andra material som man kan måttbeställa. Mm, mm?
Ja min sten var från Scandi också - har inte koll på andra leverantörer. Tror att någon här på forumet gjutit sin egen sten, det finns formar att köpa.....
 
  • Gilla
Sam1981
  • Laddar…
Min "balja" ligger inte helt i nivå med trallen utan har en krage som som sticker upp runt hela poolen, se bild.

Jag har inga problem med att hela sargen blir lite upphöjt i relation till trallen, det kanske är snyggare rentav. Vid de raka sidorna kan man lägga en skiva parallellt med poolen (och gjuta/fylla med något lämpligt emellan antar jag) och placera stenerna på, men hur fasiken gör man med den romerska trappan? Vad kan man använda som ram för att placera stenerna på? Tack för input
 
  • Utomhuspooldäck med träplattform och vita staket. Grönfärgat vatten. Tomt och molnigt.örande rosa markeringar nertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.