Tjena, funderar på att rulla ut gräs till våren/sommaren... men nu har jag gått runt och kikat på alla färdiga rullgräsmattor som jag vet om.. och de allra flesta är väldigt knöliga; beror det på "tillverkaren" eller på undermåligt markarbete? Tilläggas bör kanske att de flesta är kommunala eller andra offentliga platsers gräsmattor, även om gräset är där har varit hyfsat nylagt.
 
Hej förstår inte vad du menar i slutet av ditt inlägg,men jag har precis lagt 400 m2 och pga regnet så har inte underlaget blivit tipptopp.För det mesta är det underlaget och inte rullgräset det är fel på.Var dock inte orolig,för gräset jämnar till sig efter ett par klippningar och skulle det vara någon skål här och där så toppdressar du det bara till våren.

MVH Lasse
 
de gräsmattor jag har promenerat runt på har inte varit "någon skål" här och där :p

snarare en slätare variant av äng ..
 
Gissar att det oftast beror på tveksamt underarbete. Många verkar tro att man slipper göra ett ordentligt underarbete när man rullar ut färdig gräsmatta, vilket såklart är fel.
 
Gör ett bra underarbete. Använd dig av en sk "vält" efter du lagt gräset. Det gör att det blit jämnt o fint!
 
Har lagt ut färdigt gräs på två golfgreener. Slätt som en barnrumpa. Förarbetet är det viktigaste. Sedan ser det ju lite knöligt ut just när man lagt gräset och innan det har växt ihop. Efter ett par klippningar så blir det bra.
 
Tips om du rullar glöm inte att vattna om inte naturen gör det på egen hand. Underarbetet är det tråkiga men viktigt även i detta moment. Kratta ut jämnt och vält underlaget. Vattna tills det plaskar i gräset så att det väter igenom ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.