Hej
Startade om min Lyfco E1750 och
efter det så blinkar signallampan,
Alltså den hittar inte (synkar inte med) laddstationen .
Har provat att göra som där står i manualen men funkar inte. Jag kanske gör något fel, tycker bruksanvisningen är väldigt oklar.
Någon som vet hur man parar ihop laddaren med klipparen så dom hittar varandra igen?
Tack
 
Jag hade också problem med att få roboten hitta till laddstationen. Jag placerade roboten framför laddstationen, gjorde precis som det står i bruksanvisningen. Roboten gick in i stationen men stannade inte där, verkade som han försökte gå igenom stationen, efter ca. 20 försök ställde jag roboten BAKOM laddstationen och gjorde inställningen, då gick roboten runt slingan och in i stationen och stannade där och laddade.
 
Hej.Hittade du felet. Har precis samma problem med min maskin/Daniel
 
Fick ni ordning på felet, min är likadan..... Suck
 
Hej.

Jag har samma/liknande fel med min E1750. Den är synkad med laddaren. Det går att få roboten att åka mot laddaren när jag trycker på knappen på laddstationen. Den följer tråden mot laddaren men när den kört upp och dockat så detekterar den inte att den är framme utan står bara och spinner på plattan. Om jag startar den när den står på laddaren så börjar den spinna. Som jag förstår det så ska det inte gå att starta den när den laddar. En röd lysdiod tänds på laddstationen när jag ställer dit klipparen så nått detekterar den i alla fall. Det här gör att det är omöjligt att använda den då den alltid kantklipper när jag startar den. När den kommer fram till stationen och spunnit så avbryts allt. Nästa gång samma sak osv
Någon som har nått tips om vad som kan vara fel?
 
Jag fick till det. Det var en via på kretskortet som det var avbrott i. Ledarbanan för att detektera om laddspänning finns. Jag upptäckte även att det inte finns någon laddautomatik över huvud taget. Det är nätdelen på kabeln som strömbegränsar och klipparen backar iväg när spänningen uppnått viss nivå. Väldigt primitivt. Varning för att köpa ny nätdel som strömbegränsar vid högre ström.
 
C ceedjay skrev:
Jag fick till det. Det var en via på kretskortet som det var avbrott i. Ledarbanan för att detektera om laddspänning finns. Jag upptäckte även att det inte finns någon laddautomatik över huvud taget. Det är nätdelen på kabeln som strömbegränsar och klipparen backar iväg när spänningen uppnått viss nivå. Väldigt primitivt. Varning för att köpa ny nätdel som strömbegränsar vid högre ström.
Låter som samma fel vi har på vår. Får ta en titt på det men hittar jag inget åker den till tippen och vi köper en dubbelt så dyr Husqvarna istället som iaf går att lämna in på service på ett rimligt sätt.
btw, någon som hittat något kretsschema eller liknande?
 
Redigerat:
M moelito skrev:
Låter som samma fel vi har på vår. Får ta en titt på det men hittar jag inget åker den till tippen och vi köper en dubbelt så dyr Husqvarna istället som iaf går att lämna in på service på ett rimligt sätt.
btw, någon som hittat något kretsschema eller liknande?
På min läckte det in vatten runt regnsensorskruvarna. Det vattnet droppde ner på kretskortet och koroderade sönder en via. Vian sitter närmast kanten i mitten. Jag skrapade bort lite skyddslack på ledaren och lödde en kabel från undersidan till ovansidan.

Edit: Jag hittade en bild
 
  • Grönt kretskort med kondensatorer, kretsar och kontaktdon; teknisk elektronikkomponent. Stänk av vatten syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
moelito
  • Laddar…
C ceedjay skrev:
På min läckte det in vatten runt regnsensorskruvarna. Det vattnet droppde ner på kretskortet och koroderade sönder en via. Vian sitter närmast kanten i mitten. Jag skrapade bort lite skyddslack på ledaren och lödde en kabel från undersidan till ovansidan.

Edit: Jag hittade en bild
Tack för bilden, då vet jag var jag ska börja leta efter fel iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.