A
Hej! Vi tänkte bygga en pergola på vår altan, något i stil med de bifogade bilderna. Undrar hur vi kan få till något form av tak (helst en segelduk), så att man kan dra med en lina och öppna upp vid fint väder och fälla ut duken för att få skugga osv. 3x4m kommer pergolans mått att vara.

Tacksam för alla tips. Mvh
 
  • Vit pergola på trädäck, trädgårdsmöbler, träskydd, grönt gräs, träd, utomhusmiljö, skärm för integritet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdspaviljong med sittplatser, trästaket, grönska, vedspis, höstfärger, kvällsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Då behöver du nog en segelduk som från början är anpassad efter det, alternativt slå i egna öljetter för linan. Själv har jag hakar och fästen. Inte lika lätt att ta upp och ner men billigt och hyfsat smidigt. Solig himmel, väggfäste med vajer, brun markis, nedrör, träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå himmel, träkonstruktion, metallkarbinhake, brun presenning, träd i bakgrunden, utomhusperspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utomhusterrass med träbord, stolar och solskydd mot grönskande bakgrund, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 587768
  • Laddar…
A
snyggt
 
A
Bump
 
Elpris_123 skrev:
Bump
Jag har liksom @itscire riktigt segelduk som jag kan dra upp i veck när det är busväder.
 
  • Gilla
Anonymiserad 587768
  • Laddar…
A
yonna yonna skrev:
Jag har liksom @itscire riktigt segelduk som jag kan dra upp i veck när det är busväder.
tack för svar till er båda:) ja jag lutar mot något liknande alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.