Trodde först att det här var någon annan typ av 30-talslokal som konverterats till lägenhet, men inget i annonsen bekräftar det - så kanske är det en lyxig 30-talslägenhet redan från början, som moderniserats. I så fall hade jag säkert gillat den ännu bättre "före" - men det är fortfarande en väldigt häftig bostad med ganska mycket funkiskaraktär kvar.

rimage.php
Spontant hade jag slipat och lackat om parkettgolven till en mer naturlig finish och högre glanstal - men det är ju en smal sak om man redan köpt en lägenhet för 34+ miljoner...

rimage.php
Tröskeln här ser känns lite latmasklösning i förhållande till allt det andra - hade nog varit snyggare att lägga matchande ekstavar i matchande höjd mellan friserna. Men ändå, väldigt snyggt kök för att vara modernt. Kombinationen ädelträ, blankt rostfritt, och rundat hörn rimmar också ganska bra med 30-talsfunkisen.

rimage.php

rimage.php

rimage.php
Den här trappen var inte original, men tycker den är jäkligt snygg och känns väldigt 30-talsfunkis. Väggpanelen hade jag föredragit i mer "ädelträfärggångar" - men det känns helt rätt att ha träpanel här. Är väl en smal sak att betsa och lacka om det med, om man har pengarna för det här boendet.

rimage.php

rimage.php

rimage.php

rimage.php

rimage.php
Och så en egen takterrass på det. Hade funkat för mig.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Är det där en Donald Judd skulptur som sitter i taket? Kanske bara någon armatur som kopierat?

rimage.php
 
Lite dåliga färgmatchningar här och där, tex passar inte golv och vägg alls med varandra där vid spiraltrappan. Vid tröskellisten har det garanterat varit vägg förut.

Och jag tycker att vardagsrummet ser ut att ha varit någon sorts trapphus? Att man ersatt befintlig trappa med den nya spiraltrappan för att få ett bättre vardagsrum?

Det fanns ingen länk till annonsen?
 
Var och tittade på en lägenhet tillsammans med dottern i förrgår, men det blev inget köp. Mysig som första boende, men tyvärr har hon redan möbler som kräver högre väggar än 80 cm.
Dessutom vill hon ha två arbetsplatser och vi kom inte på någonstans att ha en arbetsplats ens.
Men har man inga möbler från början går det att få det jättemysigt.
Eventuella tavlor får man hänga i trappan :rofl:
Misstänker dock, på ögonmått, att den uppgivna ytan är hela golvytan, för den kändes mycket mindre än andra dotterns "normala" lägenhet med samma golvyta. Vår övervåning med snedtak är 60 kvm och den har samma taxerade golvyta som denna påstås ha, så denna är nog bara omkring 40 egentligen.
cbild59rqt953e6f69ogg--1919345823-rszww1265-80.jpg
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/varmlands-lan/karlstad/herrhagen/john-ericssonsgatan-12b/#bilder

(Om nån vet en trevlig lägenhet i Karlstad, med gångavstånd till Inre hamn, rimlig månadsavgift och max 1,8 miljoner (helst mindre förståss), som inte finns på Hemnet, så säg till! Gör inget om det är dödsbo eller liknande, vi har renoverat två lägenheter och en villa, så vi har vanan inne.)
 
Alltså det är säkert mig det är fel på, men jag tyckte inte ens den var särskilt fin?

Alldeles för spretig stil, hade kunnat vara 3 olika lgh. Fula färgval. Tråkigt golv i köket och väldigt rörig köksinredning. Men takterrassen och ”spaet” hade jag såklart inte tackat nej till…

HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
OMG!!! :surprised: Den lyxigaste lägenhet jag sett i detta land. 539 kvm!
[länk]

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild][bild]
[bild]
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
L lillanutten skrev:
Alltså det är säkert mig det är fel på, men jag tyckte inte ens den var särskilt fin?

Alldeles för spretig stil, hade kunnat vara 3 olika lgh. Fula färgval. Tråkigt golv i köket och väldigt rörig köksinredning. Men takterrassen och ”spaet” hade jag såklart inte tackat nej till…
Den är ju enormt stor och har ett fint läge och är dessutom ljus vilket är ett stort plus men jag håller med dig, det var ingen vidare standard vad gäller materialval etc.
 
HOBBY ARCHITECT
Misse Misse skrev:
Den är ju enormt stor och har ett fint läge och är dessutom ljus vilket är ett stort plus men jag håller med dig, det var ingen vidare standard vad gäller materialval etc.
Nej, men sånt går ju alltid att ändra.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
Är det en tvättpelare dom har i hallen, vägg i vägg med badrummet? Måste en tvättmaskin som inte får plats i badrummet vara i nära anslutning till badrummet?
Nära eller i köket går såklart lika bra.
Alternativet är ju att dra vatten och avlopp långt, det är liksom en förutsättning.
Personligen gillar jag tvättstuga.
 
  • Gilla
Misse och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Nära eller i köket går såklart lika bra.
Alternativet är ju att dra vatten och avlopp långt, det är liksom en förutsättning.
Personligen gillar jag tvättstuga.
Jag vill också ha en tvättstuga! Begriper inte var man torkar tvätten om man bara har en tvättpelare på det där viset. Badrummet var ju inte överdrivet stort och man vill ju inte ha tvätt över hela lägenheten.
 
Med 500+ m2 lägenhet så ska det nog gå att hänga tvätt nånstans... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.