Kylskåpets display slocknade. Kylen verkar ändå fungera. Innerlampan tänds när man öppnar skåpet och den ”brummar” på i vanlig ordning. Jag har lagt in en termometer som visar drygt 7 grader.

Köpte grejerna kring 2015, är ElectroHelios inköpt via Ikea, så garantin gäller nog inte längre.

Frysen intill funkar perfekt och där är displayen igång.

Vad ska jag göra? Kan man byta ut displayen eller måste jag köpa helt ny kyl och frys?

Reflektion av ett rum i displayen till en enhet, med texten "Elektro EH Helios" synlig ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en display på en elektronisk apparat, oklart syfte, spegelbild av ett rum syns också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En digital klocka med reflektion, smutsig skärm, vit laddningskabel, suddig bakgrund, mörka toner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Lilla Yk skrev:
Kylskåpets display slocknade. Kylen verkar ändå fungera. Innerlampan tänds när man öppnar skåpet och den ”brummar” på i vanlig ordning. Jag har lagt in en termometer som visar drygt 7 grader.

Köpte grejerna kring 2015, är ElectroHelios inköpt via Ikea, så garantin gäller nog inte längre.

Frysen intill funkar perfekt och där är displayen igång.

Vad ska jag göra? Kan man byta ut displayen eller måste jag köpa helt ny kyl och frys?

[bild] [bild] [bild]
I del flesta fall brukar det vara rätt dyrt att reparera, men kan vara värt att ringa dom och kolla?
Annars om den funkar utan så kankse du kan köra utan (kan vara svårt att ställa om temperaturen möjligen?)
 
A
L Lilla Yk skrev:
Kylskåpets display slocknade. Kylen verkar ändå fungera. Innerlampan tänds när man öppnar skåpet och den ”brummar” på i vanlig ordning. Jag har lagt in en termometer som visar drygt 7 grader.

Köpte grejerna kring 2015, är ElectroHelios inköpt via Ikea, så garantin gäller nog inte längre.

Frysen intill funkar perfekt och där är displayen igång.

Vad ska jag göra? Kan man byta ut displayen eller måste jag köpa helt ny kyl och frys?

[bild] [bild] [bild]
Klart det går att byta displayen men troligen är det sladden i dörren och den har utgått
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
ÖPPNA DÖRREN KOLLA UPPE VID GÅNGÄRNET.
SÄKER EN KABELSNUTT DÄE PÅ 15CM
TESTA TA BORT Å SÄTT EN ANNA KABEL SÅ VET DU OM DE ÄR BROTT I DEN
hOS MIG TOD DOM BORT EN LITEN PLAST SKYDD SOM SKAPADE PROBLEMET MED KABELBROTTET.
 
electroluxaren skrev:
Klart det går att byta displayen men troligen är det sladden i dörren och den har utgått
Ah, då kanse det går att byta, alt laga den sladden
 
  • Gilla
Totte lille och 1 till
  • Laddar…
A
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Ah, då kanse det går att byta, alt laga den sladden
du får kolla om den finns kvar och inte utgått
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.