Ekonomiskt skall ni noga ha en buffert för att renovera badrummet. Att en kunnig hantverkare använt fel skruv och fel klämring för 10 år sedan är inte rimligt. Alltså är det sannolikt inte en kunnig hantverkare utan intyget är bara ifyllt av någon som inte vet vad hen gör. Sedan kanske det inte läcker ändå. Har badrummet använts eller har det inte använts de senaste åren på grund av eventuella fel, det kan man inte veta.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Tack för alla era svar. Vi valde till sist att inte gå vidare med detta hus, då vi kände att det fanns för många osäkerheter gällande skick och renoveringsbehov. Tar med mig era kommentarer i vår fortsatta husjakt!
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 2 till
  • Laddar…
Marcus0321 Marcus0321 skrev:
Ekonomiskt skall ni noga ha en buffert för att renovera badrummet. Att en kunnig hantverkare använt fel skruv och fel klämring för 10 år sedan är inte rimligt. Alltså är det sannolikt inte en kunnig hantverkare utan intyget är bara ifyllt av någon som inte vet vad hen gör. Sedan kanske det inte läcker ändå. Har badrummet använts eller har det inte använts de senaste åren på grund av eventuella fel, det kan man inte veta.
Hitintills har jag aldrig sett någon klämring, tänkt att skruvas, säljas utan skruv. Så varför skulle en hantverkare "välja" skruv överhuvudtaget?
Med absolut största sannolikhet, är de inte rostiga, utan enbart "skitiga".
Nu KAN badrummet naturligtvis varit byggt av mindre kunniga. Men utan bilder kan vi bara spekulera.
 
A AG A skrev:
Hitintills har jag aldrig sett någon klämring, tänkt att skruvas, säljas utan skruv. Så varför skulle en hantverkare "välja" skruv överhuvudtaget?
Med absolut största sannolikhet, är de inte rostiga, utan enbart "skitiga".
Nu KAN badrummet naturligtvis varit byggt av mindre kunniga. Men utan bilder kan vi bara spekulera.
jag är tämligen säker på att besiktningsmanen ser skillnad på skitiga skruvar och ”rostangripna” skruvar. Anledningen till att hantverkaren valt fel skruv kan vi naturligtvis inte veta men på något sätt har hen valt fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.