Hejsan, tänkte att jag ställer frågan här istället för att ligga och grubbla :D

Det här med att fönster tar sån himla tid å komma.. typ 8-10 veckor..

Jag vill nu när det är sommar, semester och fint bygga så mycket jag kan på attefallshuset..
Jag har gjutit plattan och snart vill jag börja bygga stomme, tak osv och sätta på vindgips och ytterpanel.. Detta innan fönstren har kommit! Blir väldigt långt å vänta.. Förstör stor del av planen kring å komma långt med attefallshuset i år…

SÅ.. Är det något problem att jag gör stomme med vindgips och ytterpanel innan jag har satt in fönster!? Jag tänkte kanske att jag lämnar en bit innan och efter varje fönster. Så man får det snyggt där sen med fönsterbleck osv.. Sen plastar jag där fönstren ska vara och sätter in dom när dom kommer !?
Vad tror ni ? :)
 
Går fint att göra som du säger. Är inte alls ovanligt på byggen att man täcker fönstergluggar och droppbleck med plast i någon månad medan man väntar på fönsterkillarna.
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
kallholmen kallholmen skrev:
Går fint att göra som du säger. Är inte alls ovanligt på byggen att man täcker fönstergluggar och droppbleck med plast i någon månad medan man väntar på fönsterkillarna.
Ah! Tusen tack för svar! Väldigt bra! :)
 
Inga konstigheter alls, kör på. Men precis som ovan skriver är det bra att täcka med plåt i ovankant och plast. Lycka till!
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Inga konstigheter alls, kör på. Men precis som ovan skriver är det bra att täcka med plåt i ovankant och plast. Lycka till!
Toppen, tack!!
 
Låt panelen gå över alla fönster sålänge. Så sågar du ut det när du ska sätta in dina fönster…
 
C crazytok skrev:
Låt panelen gå över alla fönster sålänge. Så sågar du ut det när du ska sätta in dina fönster…
Då blir det väldigt svårt att få in fönsterblecket ovan fönstret.
 
  • Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Då blir det väldigt svårt att få in fönsterblecket ovan fönstret.
Man får givetvis jacka ur just den delen. 😂
Annars lär det bli svårt ja… 😉
 
C crazytok skrev:
Man får givetvis jacka ur just den delen. 😂
Annars lär det bli svårt ja… 😉
Men praktiskt väldigt svårt, plåten är inte så pass medgörlig att du kan skjuta upp hela via jacken bakom panelen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.