Jag har dragit om dagvattnet till huset och vill ansluta de nya svarta stuprören mot dessa nu.
Markör är orangea = fult om de sticker upp ovanför marken. Därför vill jag hitta svarta markrör för den översta decimetern typ. Men det verkar helt omöjligt att hitta!?
Det går använda grå inomhusrör i värsta fall, men svart skulle verkligen vara snyggast.

Någon som har några tips?
 
Jag målade mina. :)
 
  • Gilla
tergo och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag målade mina. :)
+1
 
Det finns på tex markgrossen (där jag köpte) eller markvaruhuset har jag för mig.
 
Byggmax t ex har svarta korrugerade rör. Vill man ha helt släta blir det svårare...
 
Sök efter "markavlopp svart" så får du en drös träffar. Själv handlade jag från Markgrossen förra året när jag behövde sådana.
 
Tack för input.
Måla – Betyder det spraymåla, och håller det?

Jag vill ju ha släta, så Byggmax går bort.

Ska kolla Markgrossen och Markvaruhuset!

Måla funkar ju, men jag är rädd att det inte håller så länge, men jag kanske övertänker det?
 
Jag målade med pensel, fick måla 2+ gånger, nån matt färg, håller bra, tål dock inte trimmern.
 
Claes Sörmland
Vad tror forumet om sån där plastprimer på sprayburk - håller den vad den lovar på PVC-rör?
 
F falkn skrev:
Du ska ha inklädnadsrör. Se länk nedan.

[länk]
[länk]
Aha, så det blir en slags förlängning mellan lövsilen och markröret då?

Okej, då förstår jag! Skumt ändå att det inte finns svarta plaströr, de är jju lättare att kapa om inte annat.

Tack!
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Aha, så det blir en slags förlängning mellan lövsilen och markröret då?

Okej, då förstår jag! Skumt ändå att det inte finns svarta plaströr, de är jju lättare att kapa om inte annat.

Tack!
ja, men kapar ju de i vilken längd man vill. Träs utanpå markröret.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Jag postar länken igen då.. ;)
[länk] Shopping&utm_campaign=Google&utm_medium=cpc&utm_term=25078&gclid=Cj0KCQjwmtGjBhDhARIsAEqfDEff0ugTHxDkUUC-Co8HLGZQUTRg1t1rzrf1AlpWC4nq4ilikyp8G0IaAoKHEALw_wcB
Just det, den fanns ju med. Tack!

Tyvärr har jag ingen lust att lägga en tusenlapp på ett rör… För i h*e... :(

Skärmdump av webbutikens varukorg, svart markör, totalbelopp och fraktalternativ visas, sidan är på svenska.
 
Testa bygghemma. Dyrare rör men fri frakt
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.