Är det någon som vet hur gammal denna diskmaskin är?
Skall man byta i förebyggande syfte eller köra vidare tills den dör?
Nyligen larmade den för läckage men efter att ha skakat på den och gjort reset så går den igen
 
  • Vit diskmaskin från Electrolux. Kontrollpanel ovanpå. Köksredskap synliga inne.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Någonstans, t.ex. på insidan av luckans kant, finns det en etikett med olika nummer och beteckningar. Ta en bild på etiketten.
 
Här kommer en bild på etikett.
Går den att tolka?
 
  • Etikett på Electrolux-apparat, modell ESF 6230, smutsiga kanter, tekniska specifikationer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, bra länk, men nollan i serienummer kan också vara 2010 också men det känns att det 2000 borde vara rimligare.

I så fall är den 22 år och då går den på övertid?
 
Lär va från 2002.
 
Vi köpte en sån år 2002. Den var dålig redan då, dvs den diskade helt enkelt inte rent… slängde den ett antal år senare. Om du tycker att diskresultatet spelar roll så föreslår jag att du slänger den snarast möjligt :D
 
A
S Stugrenoverare skrev:
Är det någon som vet hur gammal denna diskmaskin är?
Skall man byta i förebyggande syfte eller köra vidare tills den dör?
Nyligen larmade den för läckage men efter att ha skakat på den och gjort reset så går den igen
En riktigt fin maskin som kommer att hålla längre än vilket annan som går att köpa ny i dag.
 
electroluxaren skrev:
En riktigt fin maskin som kommer att hålla längre än vilket annan som går att köpa ny i dag.
Ja den bullrar men känns gedigen (diskar bra så länge man håller rent i hålen i armarna).
Skall jag oroa mig för att den indikerade läckage vilket det inte var och som försvann efter jag ruskar på den och resetat?
 
A
S Stugrenoverare skrev:
Ja den bullrar men känns gedigen (diskar bra så länge man håller rent i hålen i armarna).
Skall jag oroa mig för att den indikerade läckage vilket det inte var och som försvann efter jag ruskar på den och resetat?
du kan ha en begynnande läcka, ta fram den och plocka bort höger plåt så ser du rätt bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.