Jag har en golvbrunn i tvättstugan dit vattnet leds från tvättmaskinen via en slang. Golvbrunnen hinner inte riktigt med utan vattnen kommer upp en bit. På bilden syns kanske lite blött, samt torkat damm som blir kvar. Jag hade gärna sluppit totalstock vilket jag hade för nåt år sen med vatten över hela golvet. Dock verkar det inte krypa längre och längre upp.

Tar tacksamt emot tips på åtgärder.

Hittills har jag (utan resultat) provat renslina och hemblamdad propplösare. Dock ska det sägas att när det var totalstock så löste jag det med renslina.

Vad kan jag testa? Beställa spolbil typ swoosh? Eller finns nåt annat knep?
 
  • Flexibel slang led genom hål i diskmaskinens botten möter golvbrunn på mörkt mönstrat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spolbil för att rensa och sedan be dem kolla med kameran skicket på röret.
 
  • Gilla
handen mitt i tummen
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Spolbil för att rensa och sedan be dem kolla med kameran skicket på röret.
*
En del golvbrunnar har utloppet nära ytterkanten och inte i mitten.
Då är det bra om slangen från tvättmaskinen kan placeras över brunnens utlopp. Det samma gäller utloppsrör från badkar. Det finns brunnslock som har urtag i periferin för inloppsrör men sådant kan även sågas upp.
*
 
  • Gilla
handen mitt i tummen
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Spolbil för att rensa och sedan be dem kolla med kameran skicket på röret.
Tack för svar. Du misstänker sannolikhet över 0% skadat rör? Och med en inte så trevlig följd på det om jag får gissa :/
 
J Jochi skrev:
*
En del golvbrunnar har utloppet nära ytterkanten och inte i mitten.
Då är det bra om slangen från tvättmaskinen kan placeras över brunnens utlopp. Det samma gäller utloppsrör från badkar. Det finns brunnslock som har urtag i periferin för inloppsrör men sådant kan även sågas upp.
*
Ok ska kika lite mer hur det ser ut.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.