Planerar bygget av ett förråd som ska stå på marksten och har fått syn på en produkt som verkar lämplig (se bifogade bilder nedan). Har dock inte lyckats hitta dessa till försäljning, trots omfattande googling. Skulle vara tacksam om någon här kunde peka i rätt riktning!

Rödmålad byggnadshörna, metallfot, grå betongplatta, grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd träbyggnad på grått metallstöd och betongplatta med grusig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för tipset! Poängen med de som jag visade på bild är dock att de får upp reglarna en bit från marken på ett bra sätt, och det gör dessvärre inte Ebay-varianten.
 
Ska du lyfta byggnaden med gafflar?
Om du bara vill ha luft mellan marken och byggnaden skulle jag föreslå att du väljer en lecasten med grundmurspapp eller en pallbricka ovanpå för att få luft och skydd mot kapilärt stigande fukt.
 
Varför inte göra en riktig plint med justerbar balksko?
 
Lecasten är självklart ett alternativ. Den produkt som jag letar efter ger dock ett nättare intryck, i mina ögon.

Jag hjälper en bekant att bygga förrådet, och han vill helst inte gräva ner plintar, utan lägga marksten direkt på makadam.
 
T tacho skrev:
Lecasten är självklart ett alternativ. Den produkt som jag letar efter ger dock ett nättare intryck, i mina ögon.

Jag hjälper en bekant att bygga förrådet, och han vill helst inte gräva ner plintar, utan lägga marksten direkt på makadam.
Den produkt du visar, är knappast lämplig ur fuktsynpunkt då den leder vatten till bjälklaget
 
Det var intressant. Hur sker det?
 
Du kan lugnt ställa förrådet på marksten eller makadam och använda biltemas justerbara fötter. Dom bygger inte särskilt högt och bryter kapillärverkan.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
T tacho skrev:
Det var intressant. Hur sker det?
Den ligger ju utanpå på bilden

En plint, platta, lecasten, musten eller liknande under bjälklaget med grundmurspapp på är bättre, väljer du tex Jem&Fix har de en kub 10x10x5cm i betong för ca 5kronor som du kan placera på trädgårdsplattan och under bjälklaget som kan ge luft och ett nätt utseende
 
Redigerat:
Okej, bra förslag från er båda. Då lägger jag inte mer tid på att leta efter den specifika produkten. Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.