Hej!

Håller på och slammar fasaden på mitt murade garage. Tanken var från början att det skulle putsats efter men jag gillar verkligen att det blir lite liv i fasaden. En del tycker jag är konstig, men det kan jag leva med.

Vad säger ni? Är man konstig som gillar en slammad fasad med lite grövre yta?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Hej!

Håller på och slammar fasaden på mitt murade garage. Tanken var från början att det skulle putsats efter men jag gillar verkligen att det blir lite liv i fasaden. En del tycker jag är konstig, men det kan jag leva med.

Vad säger ni? Är man konstig som gillar en slammad fasad med lite grövre yta?
Fixa en bild så har vi nog åsikter :cool:
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Såhär ser det ut efter första slamningen. Ska lägga i ”hörnstenarna” och lite ojämnheter och jämna till och sedan drar jag över ett lager till;
En stor betongvägg under konstruktion med tydliga texturspår av hantverk, omgiven av stenar och byggmaterial utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
hobbs och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker det är snyggt med slammad fasad. Problemet kan kanske vara om huset är putsat, att det ser skumt ut att det inte är samma fasad?
 
Det viktigaste är väl förihelafriden att du blir nöjd. Det är ju du som ska leva med resultatet.

Vad andra tycker går det alldeles utmärkt att högaktningsfullt shita uti. Har de inget annat liv än att ha åsikter på ditt hem så är det dem det är synd om.

Vi har alldeles på tok för mycket konformitet i det här landet.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker det är snyggt med slammad fasad. Problemet kan kanske vara om huset är putsat, att det ser skumt ut att det inte är samma fasad?
Tycker inte behöver vara skumt om byggnaderna bara annars "håller ihop", dvs i färg och detaljer.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
...eller kan det bli snyggt och effektfullt om boningshus och garage är olika stilmässigt. Det är olika typer av byggnader, och jag tycker inte det ser konstigt ut om det betonas av byggnadernas exteriör.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker det är snyggt med slammad fasad. Problemet kan kanske vara om huset är putsat, att det ser skumt ut att det inte är samma fasad?
Huset är med liggande träpanel i lite äldre stil. Tänker att garaget också ska se lite gammalt ut och då får det gärna vara lite grövre utseende.
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Det viktigaste är väl förihelafriden att du blir nöjd. Det är ju du som ska leva med resultatet.

Vad andra tycker går det alldeles utmärkt att högaktningsfullt shita uti. Har de inget annat liv än att ha åsikter på ditt hem så är det dem det är synd om.

Vi har alldeles på tok för mycket konformitet i det här landet.
Du har helt rätt, och jag kommer ha det som jag vill. Jag startade mest tråden av nyfikenhet. Ibland får man väldigt bra tips på saker man inte hade någon aning om här på forumet!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Huset är med liggande träpanel i lite äldre stil. Tänker att garaget också ska se lite gammalt ut och då får det gärna vara lite grövre utseende.
Ja då tror jag det blir bra (y)
 
N
Jag gillar slammade fasader, lite liv i.
Dock tycker jag att du slammat lite för tidigt och blivit lite för grovt.
Bra att du ska dra på en gång till, så man slipper se murverket i väggen.
Vad är det för bruk,B-bruk?
 
N neo11 skrev:
Jag gillar slammade fasader, lite liv i.
Dock tycker jag att du slammat lite för tidigt och blivit lite för grovt.
Bra att du ska dra på en gång till, så man slipper se murverket i väggen.
Vad är det för bruk,B-bruk?
Hej!
Ja det är inte klart än. Jag kör två omgångar så lyser inte fogarna igenom när det regnar på det.

Å så är jag nybörjare så det blir inte helt perfekt, men det är ju så det funkar. Kul är det iaf även om det tar tid.

Kommer inte ihåg vilket bruk det var just nu, köpte det som jag blev rekommenderad.
 
N
Ok, B bruk är det du bör använda. C bruk kan man inte ha mot mark, snö på vintern.
Förvattna lite och dra på lite något tjockare nästa vända, så du inte behöver en 3dje.
Sen behöver du ju en krönplåt eller sten eller något på topp, vatten får ju inte läcka ner i muren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.