Baxade ut en varmvattenberedare till sommarstugan förra helgen. Hade tur att en tekniker som skulle kolla luftvärmepumpen tog sig tid att installera den. Allt såg bra ut och den har som sagt installerats av en VVS-tekniker. Dagen efter hade vi varmvatten. Idag när jag kom ut till stugan lyste inte lampan på beredaren och allt vatten var kallt. Jag antar att överhettningsskyddet löst ut men hur tusan återställer jag det? Enligt manualen ska jag trycka in ett gem någonstans? Det finns ett hål i anslutning till en orange knapp, men det känns inte som om det finns något där innanför att trycka på?

Är det en spärr där bakom? Behöver jag ta i ordentligt? Ska den orangea knappen skruvas av?
 
  • Vattenberedarens innersida med elektriska komponenter, röranslutningar och isolering syns, installationsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kulle
Fast det är just den där instruktionen jag inte förstår :) Det är inte supertydligt direkt. Jag antar att det här gemet ska in i det lilla hålet. Jag har provat med ståltråd i olika storlek men ingenting händer.

Det är ström i uttaget.
 
kulle
man måste trycka väldigt hårt för att återställa
 
Ja, jag vet inte vad jag gjorde. Jag petade in en tunn ståltråd och grejade runt lite, och nu fungerar den. Kändes inte som om jag kom åt någon knapp eller liknande. Märkligt. Men viktigast är att den fungerar så klart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.