Hej!
Ber på förhand om ursäkt om jag lagt denna tråd fel men är helt ny här på forumet.
Vi håller på att renovera köket och när vi rivit så ser vi att det finns ett stort hål i väggen där stommarna stått. Var på bygghandeln idag och dom sålde på mig lättbetong och Weber 222 för att få igen detta hål. I efterhand ser jag dock att dom inte går ihop riktig, utan man ska ha något annat bruk. Kan jag köra på det ändå eller har ni något annat tips hur ni hade gjort?
Tack på förhand!
 
  • Väggöppning med synliga rör och kablar, grov murbruk, tegelstenar, oavslutad byggarbete eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen vägg med synliga rör, kablar och tegel, på en kaklad yta, möjlig renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Gäller det en lägenhet eller ett eget hus?
Det ser ut som ett schakt med rör (stammar) som går både uppåt och nedåt.
Ser du anslutningar där rören som går ut i köket sitter ihop med rören som går lodrätt?

Är det något problem med att lämna det som det är?
Vad ska det bli utanpå ytan sen?
 
Man tackar!
Lägenhet, fixat det nu så nu är det igensatt. Gick ändå hyfsat med dom grejerna jag hade.
 
BirgitS
Okej, det är nog meningen att anslutningar ska vara åtkomliga så att det går att upptäcka läckage och åtgärda det.
 
Ne så är inte fallet. Dom gjorde stambyte genom andra sidan väggen för någon vecka sedan och det var bara vår lägenhet det var öppet. Hos alla andra var väggen intakt. Bara vår lägenhet som blev full i tegeldamm. Fullt förståeligt när vi såg hålets omfattning
 
BirgitS
Så stället där köksslangarna ansluter till stammarna är åtkomligt från andra sidan?
Då är det ju lugnt.
 
Hur lagade du det och hur vart slutresultatet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.