Var är routern nu, hur är den placerad står den i ett skåp?
 
A A-Man_08 skrev:
Var är routern nu, hur är den placerad står den i ett skåp?
Ja, den står i en bokhylla längst ner. Den kan inte flyttas (detta är i dotterns "minihus", huset är byggt på 50-talet av trä, väggar är riktigt tjocka).
 
B beza skrev:
Vi har Sagemcom router från Telia, den har ganska dålig täckning.
Hur gör jag för att få täckning både i huset och även på verandan?
Kan routers "TP-link Deco X60 V3.20 Mesh-system AX5400" integreras med Telias router?

Om inte - vilken enkel lösning föreslår ni? :)
Just nu är det kampanj på dessa
[länk]

Tacksam för alla tips!!!!
Börja att Telias router.Den är skit.
Jag skaffade 2st Asus router.
Som natt och dag.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
B beza skrev:
Vi har Sagemcom router från Telia, den har ganska dålig täckning.
Hur gör jag för att få täckning både i huset och även på verandan?
Kan routers "TP-link Deco X60 V3.20 Mesh-system AX5400" integreras med Telias router?

Om inte - vilken enkel lösning föreslår ni? :)
Just nu är det kampanj på dessa
[länk]

Tacksam för alla tips!!!!
Går bra, koppla in burkarna och konfigurera bort wifi i Telia routern.
Jag kör annan TP-Link produkt (Deco M9 plus ) och bara två på det sättet.
En burk ethernetansluten till routern och den andra körs med wifi.
Sedan vet jag inte era förhållanden.
Jag har en burk i källaren och en på våningen ovanför där TVn står, kör TVns box över i det trådlösa utan störningar.
 
  • Gilla
beza
  • Laddar…
Går det att dra Ethernet så rekommenderar jag ändå att göra det till så mycket som möjligt. Sätt sedan en bra wifi-accesspunkt på ett optimalt ställe i huset (jag gillar Ubiquiti Unifi, TP-Link har också fina accesspunkter).
 
  • Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Går bra, koppla in burkarna och konfigurera bort wifi i Telia routern.
Jag kör annan TP-Link produkt (Deco M9 plus ) och bara två på det sättet.
En burk ethernetansluten till routern och den andra körs med wifi.
Sedan vet jag inte era förhållanden.
Jag har en burk i källaren och en på våningen ovanför där TVn står, kör TVns box över i det trådlösa utan störningar.
Det var smart, tack!!
 
pacman42 pacman42 skrev:
Går det att dra Ethernet så rekommenderar jag ändå att göra det till så mycket som möjligt. Sätt sedan en bra wifi-accesspunkt på ett optimalt ställe i huset (jag gillar Ubiquiti Unifi, TP-Link har också fina accesspunkter).
TP-Link låter som ett bra förslag - det finns redan deras kameror i huset...
 
Har tre stycken Deco x60 kopplade igenom en Telia router, funkar kanonbra,
 
  • Gilla
beza och 1 till
  • Laddar…
Kan verkligen rekommendera ett mesh nätverk. Kör själv 3 st Orbi och får sjukt bra täckning överallt i ett 1 planshus med källare. Har en enhet i källaren och 2 på markplan och har grym täckning både inomhus och utomhus (altan).
 
  • Gilla
sepani och 3 till
  • Laddar…
Har blivit lat på "gammeldar", trots att jag kunde konfigurera routrar en gång i tiden och även utbildat. Idag ska det i princip vara anslut och nästan sjävkonfigurerande, men framför allt så ska det sedan bara fungera. Ok, någon uppdatering får man göra.
 
  • Gilla
beza
  • Laddar…
M Mapet890 skrev:
Har tre stycken Deco x60 kopplade igenom en Telia router, funkar kanonbra,
Tack!!!
 
A AndersS skrev:
Har blivit lat på "gammeldar", trots att jag kunde konfigurera routrar en gång i tiden och även utbildat. Idag ska det i princip vara anslut och nästan sjävkonfigurerande, men framför allt så ska det sedan bara fungera. Ok, någon uppdatering får man göra.
Samma här :D
Samtidigt jätteskönt med kunnigt folk och bra svar - även om allt är "självkonfigurerande" måste man veta vad som skall användas och hur :)
 
N Nyalund skrev:
Kan verkligen rekommendera ett mesh nätverk. Kör själv 3 st Orbi och får sjukt bra täckning överallt i ett 1 planshus med källare. Har en enhet i källaren och 2 på markplan och har grym täckning både inomhus och utomhus (altan).
Tack!!!! Det kanske är en bra lösning för utomhuskameror om man ställer routrar vid fönstren.
 
Du får sätta en som central och de andra som accesspunkter.
Internetanslutning gränssnitt med hastighetsmätning, nätverksanvändare och rummärkningar "Kontor" och "Vardagsrum".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
beza
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.