Vi renoverar ett gammalt hus och försöker få till "bad"rummet (inte bad, bara med dusch och toalett) på övervåningen (ett på nedre plan mer för gäster det övre mer privat). Jag har svårt att få till det och vore jättetacksam över förslag.

Badrummet är 2.5 meter brett och 2.8 meter djupt. På den bortre väggen ska det bli ett fönster som kan anpassas efter badrummet - så det kan tex sitta handfat eller låga skåp framför. Funderar på att entreväggen ska ha garderober mot rummet utanför (som isf tas av de 2.8 metrarna). På den vänstra sidan finns möjlighet att gora en trumma ner till badrummet på nedervåningen, där en tvättmaskin ska finnas till en tvätttstuga är klar (vilket lär droja och också då på nedre plan fast i ett uthus kanske? med bastu mm är tanken).

Hoppas på barn så skötbord vore väl bra (i närheten av handfatet?) och kanske då möjlighet att använda en dusch från handfatet i både handfat toalett.

Allt det här är väl svårt att få till. Hjälp på vägen uppskattas!

/Anna
 
Jag försökte lägga in en ritning för nån vecka sedan men lyckades inte.
Är det därför jag inte får några tips alls?
Ni som har ett "brett" badrum snarare än djupt hur har ni gjort?
 
A
Om man har handfat med kommod vid fönster så tycker jag att det är fint att antingen ha spegel på varje sida om fönstret med dubbla handfat under eller 2 mindre fönster med spegel i mellan. Ska försöka hitta nån bild på vad jag menar. Underlättar med planlösning ja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.