Hej, tömde mitt spabad på vatten i höstas, dammsög och blåste ut allt vatten ur alla rör/ventiler. Har idag fyllt upp det igen och drog på pumpen. Pumpen går, och låter som den får vatten, samt ser vatten röra sig i slangen från utsuget (vid filtret), till pumpen.
Dock så känns det inte som det är något som helst utsug vid filtret, samt inget utblås tillbaka från tilloppsventilerna (inget luft heller). Vad kan vara fel? Kan pumpen delvis gå torr och hur åtgärdar man det? Kan något/några rör satt igen sig?
 
Fick igång det, efter att jag lyft/skakat på slangarna till tilloppet för motorn, så pumpen ”dränktes”, och inte längre sög luft.

QUOTE="Måke, post: 5248893, member: 146578"]Hej, tömde mitt spabad på vatten i höstas, dammsög och blåste ut allt vatten ur alla rör/ventiler. Har idag fyllt upp det igen och drog på pumpen. Pumpen går, och låter som den får vatten, samt ser vatten röra sig i slangen från utsuget (vid filtret), till pumpen.
Dock så känns det inte som det är något som helst utsug vid filtret, samt inget utblås tillbaka från tilloppsventilerna (inget luft heller). Vad kan vara fel? Kan pumpen delvis gå torr och hur åtgärdar man det? Kan något/några rör satt igen sig?[/QUOTE]
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.