Ska måla om flera rum och har inte så mycket pengar att röra mig med. Vet nån nåt om hur bra eller dålig Rustas väggfärg är?
 
den duger helt säkert.
frågan är vilka krav du ställer i relation till priset.

Det är som att köpa en tvättmaskin.

En jättedyr är kanske bättre än en som kostar mycket mindre - men den klarar säkert av att tvätta ändå.

köp och prova !

:D
 
Jag målade med rustas inomhusfärg för 5 år sedan när vi flyttade in i en lägenhet. Ville bara få bort den hysteriskt prickiga väggen fram tills vi skulle renovera köket ordentligt. Så jag gjorde inte iordning underlaget alls, tvättade inte ens. Å när jag för ett halvår sedan flyttade ut utan att ha renoverat köket satt färgen fortfarande kvar på väggarna, så jag kan inte klaga!
 
Klart den duger men bered dig på att måla fler gånger med mer materialåtgång som följd då iregel täckegenskaperna ej är de bästa.
Lägger personligen hellre ett par hundra till för mer "ordentlig" färg. Detta är endast för att slippa spendera så mycket tid på det.
Men har du tiden till det så kör.
 
En grej jag märkt med väggarna jag målat här.. Vardagsrummet målade jag vitt med landora billig färg, sen hallen med beckers färg. Vardagsrummets väggar går inte att tvätta om det blir fläckar eller så, medan du kan dra en trasa på hallens väggar.


Eller det kanske beror på att hallens väggar är ANINGEN mindre matt? :-*
 
Tack alla snälla människor! Nu vet jag bättre vad jag ska tänka på innan jag bestämmer mig! :)
Skrapan
 
Annars finns det billig inomhusfärg på Byggmax som funkar riktigt bra. Alpina heter den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.