P
Har en gräsklippare Briggs Stratton där tänderna slirar på startmotorn, bytte ut till ny svänghjulskil och det funkar en säsong sen kommer problemet tillbaks igen. Tänderna slits snabbt, så jag skulle behöva tips på om det går att härda plasten på något sätt, finns nämligen inte att köpa i metall.
 
  • Trekugghjul, svart plastflänshållare och säkringsklämma, troligen maskindelar, vit bakgrund, ingen textvattenstämpel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Svar nej inga genvägar. Troligtvis så är det skador på kuggar på svänghjulet ( metall ) Minsta lilla grad fräser plasten
 
P
P perserkungen skrev:
Har en gräsklippare Briggs Stratton där tänderna slirar på startmotorn, bytte ut till ny svänghjulskil och det funkar en säsong sen kommer problemet tillbaks igen. Tänderna slits snabbt, så jag skulle behöva tips på om det går att härda plasten på något sätt, finns nämligen inte att köpa i metall.
kostar 500kr att köpa nytt, borde gå att skriva på en 3d printer, någon som testat?
 
Kuggar den i ordentligt då? Startmotorn på min klippare vill gärna slira istället för att kugga i om inte batteriet är fullt laddat och i toppskick.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.