Hej, har en Worx Landroid modell WG790E.I där kontroll-lampan på laddstationen slutat lysa, dvs ser att den inte laddar roboten längre. Misstänker att åskan/blixten orsakade detta häromdagen. Den är väl c:a 7 år gammal kan jag tänka mig. Någon som har haft samma problem? Åtgärd: köpa ny laddstation eller kan man byta kretskort i laddstationen? Vart kan man köpa reservdelar i så fall?
Tacksam för svar. /Anders
 
anderssose anderssose skrev:
Hej, har en Worx Landroid modell WG790E.I där kontroll-lampan på laddstationen slutat lysa, dvs ser att den inte laddar roboten längre. Misstänker att åskan/blixten orsakade detta häromdagen. Den är väl c:a 7 år gammal kan jag tänka mig. Någon som har haft samma problem? Åtgärd: köpa ny laddstation eller kan man byta kretskort i laddstationen? Vart kan man köpa reservdelar i så fall?
Tacksam för svar. /Anders
Har en likadan worx som du. Åskan tog min förra året och jag köpte först en ny nätadapter i tron att det skulle fixa problemet. Men det blev en ny station tillslut ändå. Som jag minns det var inte laddstationen särskilt dyr, tror jag köpte från Clas Ohlson. Skulle inte lagt ner besväret att byta kretskort en så liten summa.
 
Nu när jag checkar så lyser inte lampan men det verkar som laddningen funkar ändå. Dock så står det Out of working area dvs samma meddelande som man får när slingan är avklippt. Dock så får jag samma meddelande om jag byter till en annan slinga. Försöker ringa problemet här….tips mottages tacksamt. Ingen på forumet som bor i Torslanda Götlaborg :) ? Tänkte i så fall komma förbi och testa så att roboten funkar så att man kan utesluta den.
 
På våran robot av samma modell slutade den gröna lampan att lysa, dock utan påverkan på anläggningen dvs den laddar och klipper precis som vanligt. Röd lampa lyser vid laddning som vanligt. Detta hände för ett par år sedan och har inte brytt mig om det eftersom allt funkar. Ja förutom att man inte får någon indikation på avbruten slinga (blinkande grönt) men det märker man ju ändå när klipparen säger ”utanför arbetsområde” och kan konstatera / felsöka med en multimeter etc.
 
  • Gilla
anderssose
  • Laddar…
anderssose anderssose skrev:
Nu när jag checkar så lyser inte lampan men det verkar som laddningen funkar ändå. Dock så står det Out of working area dvs samma meddelande som man får när slingan är avklippt. Dock så får jag samma meddelande om jag byter till en annan slinga. Försöker ringa problemet här….tips mottages tacksamt. Ingen på forumet som bor i Torslanda Götlaborg :) ? Tänkte i så fall komma förbi och testa så att roboten funkar så att man kan utesluta den.
Några år gammalt inlägg, men jag chansar.
Fick du någon rätsida på det?
Jag har ett liknande problem nu.
 
R RunarStotstrut skrev:
Några år gammalt inlägg, men jag chansar.
Fick du någon rätsida på det?
Jag har ett liknande problem nu.
Hej, samma status fortfarande dvs gröna lampan lyser inte. Lyser endast rött vid laddning. Funkar ändå. Bytte tråd för ca 6 v sedan.
 
  • Gilla
RunarStotstrut
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.