Jag har fått det att fungera igen efter att uppdaterad app släppts 11/5 version 4.3.0.
 
FrotzBob FrotzBob skrev:
Jag har fått det att fungera igen efter att uppdaterad app släppts 11/5 version 4.3.0.
Har också provat med 4.3 men tyvärr får jag det inte att funka får prova att uppdatera programvaran i klipparen.
 
Är det någon som uppdaterat programvaran i klipparen och då fått det att fungera? Har inte själv uppdaterat min än.
 
Trots många försök så har inte heller jag lyckats koppla Bluetooth till min 430x, så jag lämnade in klipparen för en omprogrammering eftersom klipparen också betedde sig konstigt. I stället för att följa guidetrådarna ut så följde den områdestråden istället!
Serviceverkstaden hävdade att det inte fanns någon nyare uppdatering och omprogrammering behövdes inte, men de skulle göra göra en koll ändå.
Då visade det sig att det fanns en uppdatering eftersom den jag hade var behäftad med en bugg.
När jag hämtade maskinen igen så hade jag en lång diskussion med dem angående Bluetooth. Jag fick dem att försöka koppla upp min mobil (Android) via Bluetooth, men det funkade inte.
De ringde Husqvarna support för rådgivning och svaret där var att jag skulle logga ut från Connect-appen och ansluta igen.
Det hjälpte naturligtvis inte så jag kan fortfarande inte läsa Meddelanden i appen, för när jag försöker så står det "Bluetooth är frånkopplat".
Moment 22 altså!
 
R RH_Dreambox skrev:
Trots många försök så har inte heller jag lyckats koppla Bluetooth till min 430x, så jag lämnade in klipparen för en omprogrammering eftersom klipparen också betedde sig konstigt. I stället för att följa guidetrådarna ut så följde den områdestråden istället!
Serviceverkstaden hävdade att det inte fanns någon nyare uppdatering och omprogrammering behövdes inte, men de skulle göra göra en koll ändå.
Då visade det sig att det fanns en uppdatering eftersom den jag hade var behäftad med en bugg.
När jag hämtade maskinen igen så hade jag en lång diskussion med dem angående Bluetooth. Jag fick dem att försöka koppla upp min mobil (Android) via Bluetooth, men det funkade inte.
De ringde Husqvarna support för rådgivning och svaret där var att jag skulle logga ut från Connect-appen och ansluta igen.
Det hjälpte naturligtvis inte så jag kan fortfarande inte läsa Meddelanden i appen, för när jag försöker så står det "Bluetooth är frånkopplat".
Moment 22 altså!

Har läst att ny app är på gång, ska komma inom kort.
Avvakta.
 
E etompau skrev:
Har läst att ny app är på gång, ska komma inom kort.
Avvakta.
Kan man hitta information om uppdateringarna någonstans? Jag har letat men inte hittat något.
Det vore ju bra att läsa om vad som är uppdaterat/ändrat så man slipper undra om det är fel på klipparen.

Tex. så spiralklipper min 430x så sanslöst långsamt den här säsongen så man undrar om det är fel på klipparen eller om det beror på en ändring av mjukvaran. Man vill ju i så fall veta varför hastigheten justerats ned så dramatiskt mot tidigare.
 
R RH_Dreambox skrev:
Kan man hitta information om uppdateringarna någonstans? Jag har letat men inte hittat något.
Det vore ju bra att läsa om vad som är uppdaterat/ändrat så man slipper undra om det är fel på klipparen.

Tex. så spiralklipper min 430x så sanslöst långsamt den här säsongen så man undrar om det är fel på klipparen eller om det beror på en ändring av mjukvaran. Man vill ju i så fall veta varför hastigheten justerats ned så dramatiskt mot tidigare.
Min klipper också långsammare i spiralklippningen . Blev efter uppdateringen i år. Upplever också att den tar mindre områden o fokuserar på när man har GPS klippning aktiverat, förra året valde den större sektioner än i år
 
Vid uppstart av klipparen i år så märkte även jag detta fel. Har en 305:a inköpt 2021. Bluetooth-kopplingen (via min iPhone) har fungerat felfritt tidigare år. Jag felsökte allt som gick att läsa men inget fungerade. Mailade till slut deras support och fick svaret: "Vi har tyvärr en bugg som gör att vissa inte får den tillgänglig. Det jobbas på att lösa det men vi kan inte säga när." Det var i mitten på maj jag fick ovan svar. Har inte hört något sedan dess.
 
  • Gilla
_Oskar_ och 1 till
  • Laddar…
Låter helt identiskt som mitt problem. Dock fick jag svaret att de inte kände till något. Men hur som helst verkar problemet uppmärksammat och det kanske löses vid uppgradering av appen då får man hoppas. Jag sitter lugnt i båten så länge.
 
Fick en ny iPhone 14, i o m detta slutade det fungerar precis som er andra i tråden. Testade med en gammal iPhone 6s men fick samma fel, så troligtvis ligger buggen i appen. Får köra oldschool knappa på klipparen tills det löst.

F Fräsarn skrev:
Låter helt identiskt som mitt problem. Dock fick jag svaret att de inte kände till något. Men hur som helst verkar problemet uppmärksammat och det kanske löses vid uppgradering av appen då får man hoppas. Jag sitter lugnt i båten så länge.
 
Någon nämnde på Facebook att en ny uppdatering hade kommit ut nyligen till appen, löste inte felet för mig dock. Samma problem samt att appen är så mycket segare 😃
 
C Chran skrev:
Någon nämnde på Facebook att en ny uppdatering hade kommit ut nyligen till appen, löste inte felet för mig dock. Samma problem samt att appen är så mycket segare 😃
Samma här ingen kontakt funkar bara med gamla appen 3.710
 
Samma problem. Fungerar med en iPhone X men inte iPhone 13
 
iPhone med iOS 15 funkar inte, har dock lyckats koppla ihop den med en gammal iPad med i o s 14.3. Felet borde ligga i appen kopplat till vilket ios enheten har.

Hoppas de kommer med en uppdatering snart!
 
Jag har samma problem, är de bara att vänta på en ny app till luren eller någon som vet om återförsäljaren kan uppdatera mjukvaran på klipparen så de avhjälper felet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.