Frustrator Frustrator skrev:
Red and blue? Eller det kanske inte är Starck..
Nu blev Gerit ledsen... : D
//Ronnie
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Hep Hep skrev:
Planen är att bygga en blompall vars ben kommer inspireras av hans citruspress som han gjorde åt Alessi. Vi får väl ser hur det går.
Starcks citruspress fick jag i 50-årspresent, den vackraste köksprylen jag äger men värdelös för sitt syfte. Ser framför mig en otroligt vacker pall med smäckra ben som ser ut att ha kommit från yttre rymden.
 
S
Maria T Maria T skrev:
Starcks citruspress fick jag i 50-årspresent, den vackraste köksprylen jag äger men värdelös för sitt syfte. Ser framför mig en otroligt vacker pall med smäckra ben som ser ut att ha kommit från yttre rymden.
Är inte all Starck-design så. Fin men värdelös funktion.

Så bygg en snygg pall som välter när man sätter sig på den. ;)
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Här är första skissen. Som den uppmärksamma märker, så är det baksidan av samma kuvert där jag ritade min te-byrå. Här slösas inte. Pallen ska förresten inte sittas på, utan är till ett citrusträd i kruka.
Enkel handritad skiss föreställande ett abstrakt objekt eller symbol, svart tusch på pappersbakgrund med textelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Hep Hep skrev:
Här är första skissen. Som den uppmärksamma märker, så är det baksidan av samma kuvert där jag ritade min te-byrå. Här slösas inte. Pallen ska förresten inte sittas på, utan är till ett citrusträd i kruka.
[bild]
Gör inte benen för smala i tvärsnittet bara för då kommer du få ett svaj.
 
S sinuslinus skrev:
Gör inte benen för smala i tvärsnittet bara för då kommer du få ett svaj.
Tror du det är en risk även om bordet bara är 50 cm högt? Vi får se nästa vecka då bygget börjar på riktigt. I dag var det medt fräsmallsbyggande. Två bitar av brunt material med ojämna kanter på ett arbetsbord. Verkstadsmiljö. Konstruktions- eller hantverksprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Pågående inoljning och sedan är den klar. Och ja @sinuslinus - du har rätt. Den är lite svajig, men eftersom ingen ska sitta på den (hoppas jag) så gör det förhoppningsvis inget. Kanske lite mer War of the worlds än Starck, men jag tycker den blev rätt kul. Nu ska jag bara försöka låna ett citrusträd till fotograferingen, för mitt ser ut som skit.
Träföremål, konstnärlig form, fyra ben, unik design, på mörkt tyg, bakgrund av verkstadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
nanowire och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.