Ser inte att det är något konstigt om det är ett hus från 1850. I så fall skulle nära på hela vårat hus vara ett dolt fel.

Fokusera på att lösa problemet (i den mån det är ett) istället för att försöka processa som dolt fel.
 
Förrförra ägaren säger att det fanns en matkällare där skolan förvarade potatis mm.
Dock förstår jag inte riktigt hur en modern duk har hamnat där…
Nåja, det blir väl bara att laga.
Men först prata m mäklaren och säljaren. Och eventuellt en inspektör.
 
Är du säker på att det är en modern duk och inte någon sorts tjärad papp?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
H Helena_Gavle skrev:
Vad skulle ni råda mig?
Quit your day job. Den här humorn måste du kunna göra en karriär av.
 
  • Haha
  • Gilla
Incitament och 1 till
  • Laddar…
H Helena_Gavle skrev:
Förrförra ägaren säger att det fanns en matkällare där skolan förvarade potatis mm.
Dock förstår jag inte riktigt hur en modern duk har hamnat där…
Nåja, det blir väl bara att laga.
Men först prata m mäklaren och säljaren. Och eventuellt en inspektör.
Vad tänkte du att mäklaren ska hjälpa dig med och vad ska du begära av säljaren ?
 
  • Gilla
datja och 3 till
  • Laddar…
H Helena_Gavle skrev:
Huset är från 1850. Vinkällaren betydligt yngre (ska kolla exakt). Att stenen är täckt med någon typ av svart duk talar för mig, med begränsad byggkunskap, för att den inte fanns med 1850.
Tyvärr, idiotiskt gjorde vi ingen fastighetsinspektion…
Dammet på golvet såg jag månader-halvår efter köpet, men ingen missfärgning på panelen, så för mig var det ”dolt”.
Jag ska ta med mig era råd.
Återkommer med fakta om när källaren byggdes eller utbyggdes.
Stenen fanns säkert inte 1850. Den kanske bara har legat där i 50år. Men jag vet ju inte det kanske är uppenbart att den lagts dit för inte så länge sedan om man ser andra sidan.

Men är där en pågående fuktskada? Är stockarna blöta o fuktiga nu? Eller är det en gammal skada som är åtgärdad?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.